وزیر خارجه چین در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل بار دیگر خواستار حل صلح‌آمیز مسئله هسته‌ای کره شمالی شد.

تاکید چین بر لزوم حل صلح‌آمیز مسئله هسته‌ای کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «وانگ یی» وزیر خارجه چین در جلسه‌ای در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به همتای روس خود گفت مسئله هسته‌ای کره شمالی باید به صورت صلح آمیز حل شود.

وانگ روز دوشنبه در دیدار با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه، گفت چین به طور کامل تحریم‌های شورای امنیت را اجرا می‌کند و تاکید کرد کشورهایی که به طور مستقیم در این بحران درگیر هستند نیز باید کاری انجام دهند و مسئولیت آن را بپذیرند.

بنابر بیانیه‌ای که در وب‌سایت وزارت خارجه چین منتشر شد، وانگ در این دیدار به لاوروف گفت: «این چرخه شرم‌آور باید تمام شود. از سرگیری مذاکرات صلح گام مهمی در اجرای قطعنامه شورای امنیت است».

آمریکا، کره جنوبی، روسیه و چین روز چهارشنبه انجام رزمایش‌های نظامی جداگانه را برای قدرت‌نمایی در مقابل کره شمالی آغاز کردند. آزمایش‌های مکرر موشکی و هسته‌ای کره شمالی، سازمان ملل متحد را برای انجام یک اقدام جدی تحریک کرده است.

از سوی دیگر، روسیه از طرح چین با عنوان «تعلیق در ازای تعلیق» حمایت کرد. بر اساس این طرح، کره جنوبی و آمریکا رزمایش‌های نظامیشان را پایان می‌دهند و کره شمالی نیز در مقابل آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی خود را متوقف می‌کند.

کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرد «شی جین پینگ» رئیس‌جمهور چین، و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، درباره ادامه فشار بر کره شمالی از طریق تحریم‌های اقتصادی کره شمالی کفتگو کردند.

ترامپ و شی جین پینگ چند روز پس از اینکه ترامپ و دستیارانش درباره گزینه نظامی علیه کره شمالی صحبت کردند، در تماسی تلفنی با یکدیگر گفتگو کردند. ترامپ روز جمعه اعلام کرد: «من حالا بیشتر اطمینان دارم که گزینه‌های ما برای مقابله با این خطر موثر و کاربردی‌تر هستند».

پیونگ‌یانگ روز جمعه یک موشک بالستیک میان‌برد را شلیک کرد که از فراز ژاپن گذر کرد. کره شمالی پیش از این نیز در 3 سپتامبر ششمین و قدرتمندترین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد.

انتهای پیام/

تاکید دوباره چین بر لزوم حل بحران کره شمالی از طریق صلح‌آمیز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار