مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس گفت: شیراز کلان شهری با ۱۷۰ روستای نیازمند توسعه است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مهندس عطا الله زمانی مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیران قدیم و جدید بنیاد مسکن با بیان اینکه شیراز کلان شهری با ۱۷۰ روستای نیازمند توسعه است، گفت: بسیاری از روستا‌های این شهرستان قابلیت‌های توسعه گردشگری را دارند و باید از این توانمندی بیشتر استفاده کرد.

وی، بر لزوم توجه بیشتر به توسعه روستایی و استفاده از ظرفیت‌های توسعه شهرستان شیراز تاکید کرد و افزود: متاسفانه اغلب روستا‌های شهر‌های بزرگ و روستا‌های حاشیه کلان شهر شیراز با مشکل ساخت و ساز‌های بدون ضابطه و افزایش حاشیه نشینی مواجه هستند.

زمانی ادامه داد: افرادی بدون هیچ ضابطه‌ای اقدام به تفکیک اراضی حاشیه روستا‌های این شهرستان کرده اند که قطعا منافع اقتصادی هم دارند، در برخی از سال‌ها بدون پرداخت حقوق قانونی دولت زمین‌ها را واگذار کرده اند و اکنون روستاییان و ساکنان واحد‌های مسکونی روستایی و حاشیه شیراز را با مشکل دوچندان مواجه کرده اند.

مدیر کل بنیاد مسکن استان فارس بیان کرد: شیراز اکنون نیازمند توسعه و عمران روستایی در برخی ازمناطق با قابلیت گردشگری روستایی است، منطقه دشت ارژن در این شهرستان به رغم آنکه مشکلات فراوانی داشت اکنون تا حدودی در توسعه روستایی به سرانجام رسیده است.

وی اظهار داشت: حساسیت‌های خاصی روی روستا‌های شهرستان شیراز است و متقاضی اراضی دراین شهرستان بسیار است از این رو باید با جدیت بیشتری دراین شهرستان کار کرد.

دراین مراسم از خدمات اکبر مسعودی مدیر سابق بنیاد مسکن شیراز تقدیر و مهندس مسعود صف شکن به عنوان مدیر جدید بنیاد مسکن شیراز معرفی شد.
انتهای پیام/ر

شیراز با 170 روستا، نیازمند توسعه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار