استان فارس رتبه دوم صادرکننده نمونه ملی را کسب کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی همتی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: استان فارس با سهم ۸ درصدی از صادرات موفق شد به صورت مشترک با استان آذربایجان رتبه دوم صادرکننده نمونه ملی را از آن خود کند.

وی افزود: در بخش چینی بهداشتی شرکت گلسار فارس، بخش گردشگری شرکت گشت تور، بخش صنایع غذایی و تبدیلی شرکت زرین غزال، بخش میوه شرکت آریا سام و در بخش تره بار شرکت سمیران سلامت به عنوان حائزین رتبه نمونه ملی با اهداء لوح و تندیس طلایی انتخاب شدند.

همتی با اشاره به کسب عنوان دومی استان فارس در امر مهم صادرات، ادامه داد: توسعه پایدار صادراتی یکی از مهم‌ترین اهداف ملی در عرصه اقتصادی است، لذا محور اصلی توسعه، متکی به رشد صادرات به‌ویژه افزایش سهم صادرات کالاها و محصولات است، از این ‌رو برای توسعه امر صادرات غیر نفتی استان، توجه به ظرفیت‌های بالقوه مهم صادراتی و نیز بالفعل نمودن آن‌ها مهم است.

وی بیان کرد: با گسترش و تقویت ظرفیت‌های صادراتی در استان فارس، اشتغال پایدار ایجاد می‌شود و نیز تمام توان تولیدی استان‌ در توسعه فعالیت‌های صادراتی به کار گرفته می‌شود تا ضمن کاسته شدن از تکیه اقتصاد بر نفت نفوذ در بازارهای جهانی، از نظر اقتصادی و سیاسی افزایش یافته و فارس در این خصوص جایگاه ویژه‌ای پیدا می‌کند.

همتی با اشاره به بررسی عوامل داخلی به منظور شناسایی نقاط قوت و ضعف بنگاه‌های صادراتی، رفع تهدیدات و تبدیل آن به فرصت‌ها، اظهار داشت: استان فارس به لحاظ دارا بودن پتانسیل خاص صادراتی در تولید محصولات و کالاهای صنعتی، کشاورزی، معدنی و غیره می‌تواند با تحرک لازم در تجهیز بیشتر امکانات، ماشین‌آلات و تکنولوژی روز دنیا و توسعه حمل و نقل خود در توسعه جایگاه صادرات غیرنفتی، نقش شایان‌توجهی را ایفا کند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس گفت: عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، قطر، آلمان، رومانی، پاکستان، ترکیه، کویت و عمان از جمله کشورهای هدف صادارات استان فارس بوده است.
انتهای پیام/ر

سهم ۸ درصدی فارس از صادرات ملی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار