مدیرکل گمرکات فارس از صادرات 53 میلیون دلاری کالا در سه ماهه نخست سال امسال در استان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ خداداد رحیمی مدیرکل گمرکات استان فارس گفت: در سه ماهه نخست امسال 54 هزار و 566 تن کالا به ارزش 53 میلیون و 555 هزار و 783 دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ ارزش 3 درصد افزایش داشته است.


رحیمی افزود: این کالاها به 43 کشور از جمله عراق، افغانستان، امارات متحده عربی، قطر، کره، هند، ترکیه، روسیه، آلمان و کویت صادر شده است.


 وی ادامه داد: لبنیات، سیمان، رب گوجه فرنگی، شیره و عصاره شیرین بیان، دستگاه‌های مبدل حرارتی، سولفات آمونیوم، فرش و سایر کف‌پوشها از مواد نسجی، دستگاه‌های رادار، سیمان، آرد گندم و کلبدهای جداکننده مدار بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده است.


رحیمی بیان کرد: در سه ماهه نخست سال در بین کالاهای صادراتی محصولات رب گوجه فرنگی نسبت به مدت مشابه پارسال از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب 82 و 85 درصد افزایش صادرات داشته است که کیفیت کالا و بازاریابی مناسب از دلایل آن بوده است.


مدیرکل گمرکات استان فارس با بیان اینکه در سه ماه گذشته مردم استان فارس 111 بسته کالاهای هدیه و سوغاتی به ارزش 825 دلار از طریق گمرکات این استان دریافت کرده‌اند، تصریح کرد: در این مدت 1095 بسته پستی به ارزش 20 هزار و 69 دلار به خارج از کشور ارسال شده که از لحاظ ارزش بسته‌های خروجی 93 درصد افزایش داشته است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار