مدیر کل راه و شهرسازی فارس از تبدیل شدن گردنه حسین آباد نی ریز (لایرز) در محور شریانی شیراز – استهبان – نی ریز و قطرویه به بزرگراه خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ فیروز تکاور مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در جریان بازدید از پروژه‌های راهسازی شرق استان، گفت: گردنه حسین آباد نی ریز (لایرز) در محور شریانی شیراز – استهبان – نی ریز و قطرویه با اولویت حذف گردنه و کاهش حوادث ترافیکی در حال تبدیل شدن به بزرگراه است و تلاش می‌شود که تا پایان امسال به بهره برداری برسد.

تکاور بیان کرد: هم اکنون ۲۵ کیلومتر از این محور ۶۰ کیلومتری به اتمام رسیده و زیر بار ترافیک قرار دارد و در مابقی مسیر نیز پیمانکار فعال است.

وی افزود: پروژه محور ارسنجان به آباده طشک تا نی ریز هم اینک به یک راه اصلی تبدیل شده و محور مشکان به جعفرآباد را به آباده طشک متصل می‌کند و ارتباط فارس به یزد را از سمت شرق کوتاهتر می‌کند.

تکاور ادامه داد: عملیات اجرای این پروژه ۲۳ کیلومتری بدلیل مشکلات مالی متوقف شده و می‌کوشیم مشکلات مالی آن حل شود.
مدیر کل راه و شهرسازی فارس افزود: اجرای ۴۰ کیلومتر بعد از قطرویه به سمت سیرجان نیز هم اینک در دست مطالعه قرار دارد که بزودی به مناقصه گذاشته می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین با تعریض ۳۲ کیلومتر از محور قطرویه تا وزیره و آسفالت آن، این محور روستایی به محور اصلی تبدیل شده است.

تکاور، در خصوص پروژه راه آهن شیراز – استهبان – نی ریز – گلگهر هم گفت: این پروژه ۳۴۶ کیلومتری هم اینک در ۲ قطعه ۱۹۰ کیلومتری در دست اجرا است و از هشت تونل موجود در مسیر تاکنون بازگشایی هفت تونل آن به اتمام رسیده است.
انتهای پیام/ر

بهره برداری از بزرگراه حسین آباد نی ریز تا پایان سال

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار