طرح هفته فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مازندران

طرح هفته فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در مازندران با مشارکت استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، یونسی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه مجموعه برنامه‌ها و اقدامات استان در حوزه کاهش و کنترل طلاق به نتیجه‌ی مطلوبی رسیده است، گفت: دولت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی در مازندران اختصاص داده است.

وی با اشاره به اینکه طرح هفته فرهنگی بسیاری از حوزه‌های جمعیتی، سنی، جغرافیایی، جنسیتی و طبقات اجتماعی را در برمی گیرد، افزود: سخنرانی مشاهیر فرهنگی، شعر و سخنرانی، بازی‌های محلی، افتتاح نمایشگاه‌های فرهنگی، رسوم آیینی، معرفی هنر‌های بومی استان و شهرستان، نشست تخصصی برای معرفی مشاهیر شهرستان، اجرای جُنگ شادی، برگزاری مسابقات ورزشی و فرهنگی و برخی از برنامه‌هایی است که در هفته فرهنگی به اجرا در می‌آید.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران با بیان اینکه جامعه با نشاط، پویا می‌شود و شهرِ با نشاط، زمینه سرور اجتماعی شهروندان را فراهم می‌آورد، گفت: شهرداران به مساله تقویت سرور اجتماعی در فضا و مبلمان شهری و چشم انداز خیابان‌ها و مسایل فرهنگی و اجتماعی توجه ویژه کنند.

یونسی اجرای طرح هایی، چون المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای و هفته فرهنگی در مازندران را برنامه‌هایی ارزشمند در راستای تقویت نشاط و سرور فاخر اجتماعی در فضای استان ارزیابی کرد و افزود: اجرای طرح المپیاد ورزشی درون مدرسه‌ای از سوی اداره کل آموزش و پرورش استان، زمینه مناسب برای پرورش استعدادها، پهلوانان و قهرمانان آینده به حساب می‌آید.

وی گفت: نرخ متوسط طلاق در شش ماهه نخست سال ۹۶ در استان به ۱.۹ درصد در هزار نفر جمعیت رسیده است و اکنون طلاق در ۲۱ شهرستان مازندران کاهش یافته و در یک شهرستان نیز افزایشی نداشته است.

انتهای پیام/آ

برنامه فرهنگی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی درمازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار