برخی از اعضای کمیسیون آموزش مجلس معتقد هستند سهم خواهی‌های سیاسی و جناحی علت عدم به توافق نرسیدن بر روی گزینه‌ای خاص در وزارت علوم است.

سهم‌خواهی سیاسی مانع معرفی وزیر علوم به مجلس

به گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با وجود اینکه قرار بود تا مهرماه وزیر پیشنهادی علوم، تحقیقات و فناوری به مجلس معرفی شود اکنون با گذشت حدود یک هفته از مهرماه هنوز این اتفاق نیفتاده است، موضوعی که دلایل متفاوتی برای آن در فضای کشور اعلام می‌شود.

برای بررسی بیشتر این مساله به سراغ اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس رفتیم اما با توجه به اظهار نظرات متفاوتی که در خصوص این تعلل توسط اعضای کمیسیون مطرح می‌شود به نظر می‌رسد اتحاد نظری درباره این مساله بین نمایندگان کمیسیون آموزش مجلس هم وجود ندارد.

سید محمد جواد ابطحی نماینده حوزه انتخابیه خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با بیان اینکه بسیاری از نمایندگان مجلس به مسئله تاخیر در معرفی گزینه پیشنهادی وزارت علوم از سوی دولت معترض هستند اظهار کرد: نمایندگان در غالب نطق‌های 2 دقیقه‌ای و 5 دقیقه‌ای، تذکرات کتبی و شفاهی به صورت مکرر اعتراضات خود را به این مسئله نشان می‌دهند.

ابطحی همچنین با اشاره به اینکه با نمایندگان زیادی از جمله نمایندگان لیست امید در این خصوص صحبت کرده‌ایم اظهار کرد: آنچه شواهد نشان می‌دهد سهم خواهی‌های سیاسی و جناحی علت عدم به توافق نرسیدن بر روی گزینه‌ای خاص است.

وی ابراز امیدواری کرد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری برای این دو وزارت‌خانه‌ی باقی مانده فردی انقلابی به دور از فضاسازی سیاسی به مجلس معرفی شود.

از سوی دیگر اما اسدالله عباسی نماینده حوزه انتخابیه رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه سال تحصیلی به تازگی آغاز شده است یادآور شد: فضای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی به دلیل ثبت نام دانشجویان در دانشگاه‌ها و فراهم‌سازی خوابگاه‌ها اکنون ملتهب است و به همین دلیل بهتر است تا زمان فروکش کردن این التهابات صبر شود و عجله‌ برای معرفی گزینه پیشنهادی تصدی پست وزارت علوم از سوی دولت به صلاح هیچ کس نیست.

انتهای پیام/

سهم‌خواهی سیاسی مانع معرفی وزیر علوم به مجلس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار