معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 300 کودک کار و خیابانی در این استان شناسایی شده است که 95 درصد آنان به دلیل فقر مشغول به کار هستند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ هوشنگ سیاوش پور در حاشیه اعطای بسته‌های حمایتی کودکان کار در یاسوج  اظهار داشت: 100 درصد این کودکان صاحب خانواده تک سرپرستی یا 2 سرپرستی (پدر و مادر) هستند.

وی تصریح کرد: بیش از 95 درصد آنها به دلیل فقر مالی، سختی شرایط زندگی و تأمین معیشت خود در مشاغل کاذب اشتغال به کار دارند.

سیاوش پور برخی از این مشاغل کاذب را شامل دست فروشی، شست و شوی خودروها، گل فروشی، کارگری و پادویی در کنار معابر و خیابان‌ها عنوان کرد.

وی افزود: اداره کل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد نیز در راستای اجرای طرح مهرانه اقدام به اعطای بسته‌های حمایتی به این کودکان کرده است.

سیاوش پور بیان کرد: خانواده‌های آنان نیز از خدمات حمایتی، آموزشی و فرهنگی اداره کل بهزیستی بهره مند شده‌اند.

سال گذشته 176 کودک کار و خیابانی شناسایی و در سال 1396 نیز بیش از 120 کودک دیگر به این آمار اضافه شدند.

سیاوش پور هدف از اجرای طرح مهرانه را تشویق بیش از پیش کودکان کار و خیابانی به ادامه تحصیل و ترغیب و توجه خانواده‌ها به آینده آنان عنوان کرد.
وی گفت: در این طرح کیف و کفش، لباس فرم مدارس، لوازم التحریر، پوشاک فصل و اغذیه مناسب میان کودکان و خانواده‌های آنان توزیع شد.

توزیع بسته حمایتی آموزشی مهرانه از 30 شهریور ماه سال جاری آغاز شده است.

انتهای پیام/غ

 اجرای طرح مهرانه برای کودکان کار کهگیلویه وبویراحمد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.