عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خبر داد؛

آسیب شناسی بازار‌های صادرات در فارس

بازار‌های هدف صادرات در استان فارس آسیب‌شناسی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛یلدا راهدار عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در سمینار آموزشی آشنایی با بازار عراق با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی گفت: با هدف شناسایی و آسیب‌شناسی بازارهای هدف صادرات استان فارس و برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی به دنبال راهکار مناسب برای صادرات بهتر و بیشتر به کشور‌های هدف صادرکنندگان و تجار در استان هستیم.


وی با بیان اینکه عراق یکی از بازار‌های صادراتی بازرگانان فارس است، افزود: آسیب‌شناسی و رفع مشکلات صادرات به کشور عراق از نشست‌های تخصصی اتاق بازرگانی شیراز بوده، که با استقبال فعالان اقتصادی استان برگزار شده است.


راهدارتصریح کرد: تا کنون بازرگانان و تجار ایران برای حضور در بازار عراق با مشکلاتی از جمله مدیریت فدرالی، تعرفه‌های متفاوت در مرز‌های مختلف، عدم تردد کامیون‌های حمل بار ایرانی، وجود قوانین نامشخص، پیچیدگی‌ها و قواعد خاص سیستم توزیع و فروش، افزایش قیمت تمام شده محصولات ایرانی، صادرات خام محصولات کشاورزی و عدم انطباق استاندارد‌ها با کالا‌های ایرانی روبه‌رو هستند.


گفتنی است، سمینار آموزشی آشنایی با بازار عراق با حضور دبیر کل میز کشور عراق در سازمان توسعه و تجارت، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و فعالان بخش صادرات و بازرگانان استان فارس برگزار شد.
انتهای پیام/ت

آسیب شناسی بازار صادرات در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.