جمهوري اسلامي ايران از ظرفيت ها و زيرساخت هاي بالاتري براي رهايي از اقتصاد متکي به نفت و صادرات نفت خام برخوردار است و باتوجه به توسعه صنايع پتروشيمي و پالايشي مي توانيم تراز تجاري کشور را نيز بهبود ببخشيم.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، محمد پورعمران، اقتصاددان گفت: تحريم غربي ها باعث شده است که توجه به مزيت ها و استعدادهاي اقتصادي کشور به منظور حداکثرسازي ارزش افزوده و توليد ثروت واقعي بيشتر و جدي تر شود و اميدواريم با برنامه ريزي هاي خوب و توسعه هوشمند صنايع پايين دستي نفت و گاز (محصولات مياني و نهايي)، صنعت نفت به محرک واقعي اقتصاد توليدمحور در داخل سرزمين تبديل شود.
وي افزود: زيبنده اقتصاد ايران نيست که نفت خام را صادر و در مقابل فرآورده هاي نفتي را با هزينه و منت بالايي وارد کند.
پورعمران گفت: ظرفيت هاي خوبي براي توسعه محصولات پتروشيمي وجود دارد و خوشبختانه تجارت منطقه اي و جهاني پتروشيمي، آسيب پذيري صادرات نفت خام را ندارد و به راحتي مي توانيم از اين مزيت به نفع اقتصادي خود استفاده کنيم.
وي افزود: کشورهاي منطقه و همسايه نياز پايدار و گسترده اي به فرآورده هاي پتروشيمي دارند و بايد به فکر بهبود تراز تجاري فرآورده هاي نفتي کشور باشيم و ايران مي تواند به قطب صادرات اين محصولات در منطقه تبديل شود.
ظرفيت توليد پتروشيمي کشور را به حدود 60 ميليون تن در سال نزديک شده است و طرح هاي توسعه پالايشگاه هي هم
مي تواند ايران را به صادرکننده فرآورده هاي نفتي از جمله گازوئيل و بنزين تبديل کند./س
برچسب ها: توسعه ، صنایع ، پتروشیمی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۱ ۱۰ اسفند ۱۳۹۱
انشاء الله با همت جوانان غيور ميتوانيم تهديدات را به فرصتها تبديل كنيم به شرط انتخاب يك رئيس جمهور ولايي
آخرین اخبار