با توجه به نامگذاري امسال با عنوان توليد ملي، حمايت از كار و سرمايه ايراني از سوي مقام معظم رهبري حمايت از توليد در بخش كشاورزي باعث كاهش بيش از اندازه به اقتصاد نفتي مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، بخش كشاورزي از جمله بخشهاي مهم اقتصادي كشور است كه امنيت غذايي كشور را تامين مي كند اما با توجه به قابليتهاي مهم ايران در خصوص توليد محصولات كشاورزي اين بخش بنابر دليل هاي بسيار، رشد چنداني نداشته و نه تنها از قابليتها در اين بخش استفاده نشده بلكه بنابر سياستهاي كاهش نيز داشته است به گونه اي كه كمترين توليد كشاورزي در 10 سال اخير رقم خورده است.

با توجه به اين گزارش، در تمام بخش هاي كشاورزي از جمله صنايع غذايي، صنايع تبديلي، محصولات باغي و كشاورزي و همچنين دامي مشكلات بسياري وجود دارد. مشكلاتي چون خشكسالي، واردات بي رويه، افزايش قيمت تمام شده دامداري ها و مرغداري ها، پرداخت نكردن مطالبات چايكاران كه باعث كاهش چايكاري در اراضي شمال كشور شده، عدم خريد تضميني به موقع برنج از برنجكاران و كمبود نهاده ها تنها گوشه اي از مشكلات كشاورزي كشور است.

*** از واردات ميوه تا افزايش قيمت نهاده ها

بنابراين گزارش، حمايت از توليد ملي كه به نوعي حمايت از توليد كننده است بايد در گام اول از خود مسئولان شروع شود تا با برنامه ريزي اصولي، شاهد باقي ماندن ميوه هاي توليد داخل در سردخانه ها و ميوه هاي رنگارنگ وارداتي در بازار نباشيم و با استفاده از تجربه كشورهاي موفق همچون چين و تبليغات فراوان استفاده از توليد ملي را در عمق وجودمان حس كنيم و با خريد توليدات داخل حمايت خود را از توليد نشان دهيم.

اميد است با نامگذاري امسال، مسئولان بخش كشاورزي به راستي حمايت از توليد را سررشته كارهاي خود قرار دهند و با نگاه واقع بينانه به مشكلات كشاورزي در جهت حمايت از توليد و سرمايه ملي گام بردارند./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار