بازار‌های هدف صادرات در استان فارس آسیب‌شناسی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛یلدا راهدار عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز در سمینار آموزشی آشنایی با بازار عراق با اشاره به برگزاری نشست‌های تخصصی گفت: با هدف شناسایی و آسیب‌شناسی بازارهای هدف صادرات استان فارس و برگزاری نشست‌ها و همایش‌های تخصصی به دنبال راهکار مناسب برای صادرات بهتر و بیشتر به کشور‌های هدف صادرکنندگان و تجار در استان هستیم.


وی با بیان اینکه عراق یکی از بازار‌های صادراتی بازرگانان فارس است، افزود: آسیب‌شناسی و رفع مشکلات صادرات به کشور عراق از نشست‌های تخصصی اتاق بازرگانی شیراز بوده، که با استقبال فعالان اقتصادی استان برگزار شده است.


راهدارتصریح کرد: تا کنون بازرگانان و تجار ایران برای حضور در بازار عراق با مشکلاتی از جمله مدیریت فدرالی، تعرفه‌های متفاوت در مرز‌های مختلف، عدم تردد کامیون‌های حمل بار ایرانی، وجود قوانین نامشخص، پیچیدگی‌ها و قواعد خاص سیستم توزیع و فروش، افزایش قیمت تمام شده محصولات ایرانی، صادرات خام محصولات کشاورزی و عدم انطباق استاندارد‌ها با کالا‌های ایرانی روبه‌رو هستند.


گفتنی است، سمینار آموزشی آشنایی با بازار عراق با حضور دبیر کل میز کشور عراق در سازمان توسعه و تجارت، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و فعالان بخش صادرات و بازرگانان استان فارس برگزار شد.
انتهای پیام/ت

آسیب شناسی بازار صادرات در فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار