سرنوشت شوم قاتلان امام حسین (ع) پس از واقعه کربلا

قاتلان امام حسین (ع) و یاران ایشان پس از واقعه کربلا دچار سخت‌ترین بلاها شدند و به سزای اعمالشان رسیدند.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ قاتلان امام حسین (ع) و یاران ایشان پس از واقعه کربلا دچار سخت‌ترین بلاها شدند و تعدادی از آنان دچار بیماری‌های سخت شدند و به هلاکت رسیدند و عده‌ای نیز توسط خون خواهان امام حسین (ع) به سختی مجازات شدند و به سزای اعمال خود رسیدند که در ادامه نقش آنان در حادثه عاشورا و نحوه سرنوشت آن ها را در این گزارش بخوانید.

یزید بن معاویه

از نظر تاريخ، خصوصاً تاريخ تشيع، مسلّم است كه عامل اصلی شهادت امام حسين (ع) و يارانش، يزيد بن معاويه بوده است. او پس از اینکه سر بریده حضرت را نزدش آوردند با چوب به دندان‌های مبارک امام می‌زد. ماجرای هلاکت یزید به این شرح است که او روزی با سربازانش برای شکار به صحرا رفت و برای شکار آهویی به اصحابش گفت: «خودم به تنهایی برای شکار این آهو اقدام می‌کنم و کسی با من نیاید.» فرار آهو باعث شد که یزید از سربازانش دور شود و آنها هر چه به دنبال او گشتند، او را پیدا نکردند. یزید بن معاویه در صحرا به صحرانشینی برخورد کرد که از چاه آب می‌کشید. مقداری آب به یزید داد ولی بر او تعظیم و سلامی نکرد که یزید خشمگین شد و گفت: «اگر بدانی که من کیستم بیشتر من را احترام می‌کنی»، آن اعرابی گفت: «ای برادر تو کیستی؟»، که یزید در پاسخ گفت: «من امیرالمومنین یزید پسر معاویه هستم.» صحرانشین هنگامی که یزید بن معاویه را شناخت، خشمگین شد و شمیشر را به سمت یزید فرود آورد اما بر سر اسب اصابت کرد و اسب پا به فرار گذاشت و یزید آنقدر بر زمین کشیده شد که به هلاکت رسید.

عبیدالله بن زیاد

عبید الله زیاد عامل مهم قتل مسلم بن عقیل پیش از رسیدن امام حسین (ع) به کربلا و روانه کردن سپاهیان خود به سوی حضرت و به شهادت رساندن ایشان بود و پس از واقعه عاشورا، خاندان امام (ع) را به اسارت برد. عبیید الله پس از پیروزی لشکریان مختار، با سپاه خود به سوی آنان آمد، و سپاه مختار عقب نشینی کرد. مختار که اساساً در پی هلاک ابن زیاد و افراد دیگری بود که در واقعه کربلا دست داشتند، ابراهیم بن مالک اشتر را با سپاه برای مقابله با ابن زیاد فرستاد. ابراهیم که می‌خواست قبل از ورود ابن زیاد به سرزمین عراق، به وی برسد، در نزدیکی موصل به لشکر شام رسید. در جنگ شدیدی که میان عراقیان و شامیان آغاز شد، ابن زیاد شکست خورد (محرم ۶۷) و همراه با یارانش به قتل رسید. براساس روایتی از ابومخنف، ابراهیم بن اشتر خود در جنگ تن به تن، ابن زیاد را به قتل رسانده است.

عمر بن سعد

عمر بن سعد بن ابی وقّاص معروف به عمر سعد و ابن سعد ، فرمانده سپاه عبیدالله بن زیاد در واقعه کربلا بوده است. او با لشکر چهار هزار نفری به کربلا رفت و نخستین تیر را به سوی حسین (ع) و یارانش رها کرد و پس از شهادت امام حسین (ع) و یارانش دستور داد بر بدن آنان اسب بتازند. ابن سعد به حکومت ری نرسید و در سال ۶۶ ق به دست مختار ثقفی کشته شد. او از شخصیت‌های منفور نزد شیعیان بوده و در زیارت عاشورا لعن شده است.

ابن سعد به هنگام قیام سلیمان بن صُرَد خزاعی کوفی به خونخواهی از قاتلان امام حسین (ع) در سال 65 هجری قمری، از ترس کشته شدن به دست مردم، شب ها در دارالاماره می‌خوابید و یک سال بعد هنگامی که مختار بن ابی عبید ثقفی قیام کرد و بر کوفه مسلط شد همراه با محمد بن اشعث که او نیز از شرکت کنندگان اصلی جنگ کربلا بود، فرار کرد. اما بعد از شورش مردم کوفه بر ضد مختار، به کوفه بازگشت و با دیگر سران مخالف مختار، رهبری مردم را به دست گرفت، ولی با شکست کوفیان بار دیگر از کوفه گریخت و به سوی بصره رفت تا به مصعب بن زبیر پناهنده شود. مختار یکی از فرماندهان خود را به نام ابوقلوص شبامی به تعقیب آنان فرستاد. وی ابن سعد را دستگیر کرده به نزد مختار آورد و ابن سعد و پسرش حفص بن عمر بن سعد که او نیز در مجلس حاضر بود به دستور مختار کشته شدند. مختار پس از آتش زدن بدن آنان سرهای آن دو را برای محمد بن حنفیه به مدینه فرستاد. در روایت تاریخی دیگر آمده است که ابتدا مختار، ابن سعد را به شفاعت عبدالله ابن جَعده بن هُبیره مخزومی امان داد، زیرا خواهر مختار یا به قولی دختر مختار همسر عمر بن سعد بود؛ اما پس از اعتراض محمد بن حنفیه به مختار، وی به یکی از فرماندهان سپاه خویش دستور داد تا ابن سعد را در خانه‌اش دستگیر کرده سر از تنش برگیرد.

شمر بن ذی الجوشن

شمر یکی از منفورترین اشخاصی است که در جنگ با امام حسین (ع) شرکت داشته و از او به نفرت یاد می‌شود. در بسیاری از روایات، شمر را عامل به شهادت رساندن امام در گودال قتلگاه می‌دانند. هم چنین او پس از به شهادت رساندن امام حسین (ع) قصد حمله به امام سجاد (ع) داشته که عده ای مانع او می شوند. شمر نیز مانند بسیاری دیگر از عوامل دشمن در واقعه عاشورا، به فرمان مختار به هلاکت رسید. در پی قیام مختار ثقفی در سال ۶۶، شمر در جنگ علیه او شرکت کرد اما مختار وی و دیگر امرای اموی را در جنگ جَبّانة السَبیع (از محله‌های کوفه) شکست داد و شمر از کوفه گریخت. مختار جمعی را به همراه غلام خود به دنبال او فرستاد اما شمر غلام مختار را کشت و به قریه‌ای به نام کلتانیه (بین شوش و روستای صَیمره) رفت و نامه‌ای برای مُصعَب بن زبیر فرستاد که آماده جنگ با مختار بود، اما برخی از سپاهیان مختار، شمر را محاصره کردند و در حالی که یارانش گریخته بودند، او را کشتند و سرش را نزد مختار فرستادند و بدنش را پیش سگان انداختند، مختار نیز سر شمر را برای محمد بن حنفیه فرستاد.

محمد بن اشعث

محمد بن اشعث از عوامل دستگیری مسلم بن عقیل بود و در روز عاشورا انتساب امام حسین (ع) به پیامبر اکرم (ص) انکار کرد و به همین دلیل، مورد نفرین امام (ع) قرار گرفت. در برخی روایات آمده است که او در روز عاشورا با نیش عقربی به هلاکت رسید اما منابع قوی تر، خبر از هلاکت او در قیام مختار می‌دهند. محمد بن اشعث و دیگر قاتلان امام حسین (ع)، هنگامی که شنیدند مختار در جستجوی آنان است، گریختند و زمانی که از شورش اهالی کوفه باخبر شدند به کوفه برگشتند و فرماندهی این شورش را بر عهده گرفتند اما بعد از اینکه شورش شکست خورد، محمد بن اشعث به همراه شبث بن ربعی و دیگر قاتلان امام حسین (ع) به بصره گریختند و مصعب بن زبیر را به جنگ با مختار تحریک کردند. ابن اشعث سال ۶۷ق در جنگ مصعب با مختار کشته شد.

هانی بن ثبیت حضرمی

او قاتل عبدالله بن علی بن ابی طالب و جعفر بن علی بن ابی طالب معرفی شده است و در زیارت ناحیه مقدسه به عنوان قاتل این دو فرزند امام علی(ع) لعن شده است. هانی بن ثبیت در روز عاشورا به همراه رحیل بن خیثمه جعفی و جریر بن مسعود حضرمی کمان و لباس‌های امام را ربودند. او که به دستور ابن سعد بر پیکر مطهر امام حسین (ع) تاخته بود، سرانجام به دستور مختار در سال 66 هجری قمری کشته شد.

حرمله بن کاهل اسدی

حرمله در روز عاشورا از تیراندازان سپاه عمر بن سعد بود. او حضرت علی اصغر را با تیر سه شعبه به شهادت رساند که به همین دلیل از او با نفرت زیادی یاد می‌شود و در زیارت عاشورا مورد لعن قرار گرفته است. او هم چنین در شهادت حضرت اباالفضل العباس (ع) نیز نقش داشت و حامل سر مبارک ایشان به کوفه بود. حرمله در قیام مختار، دستگیر شد و به فرمان مختار بن ابوعبید ثقفی، دست و پایش را قطع کردند و سپس او را در آتش سوزاندند. منهال بن عمرو هنگامی که از سفر حج به کوفه برگشت و صحنه مرگ حرمله را از نزدیک مشاهده کرد، ماجرای ملاقاتش با امام سجاد (ع) و نفرین آن حضرت در حق حرمله را برای مختار تعریف کرد. مختار، از این که دعای امام سجاد (ع) به دست او تحقق یافته است، سجده شکر به جای آورد.

ابحر بن کعب

ابحر در واقعه عاشورا از سپاهیان عمر بن سعد بود. روز عاشورا هنگامی که لشکر دشمن، امام حسین (ع) را محاصره کرد، عبدالله بن حسن از خیمه بیرون آمد و خود را به عمویش رساند. ابحر بن کعب با شمشیر به امام حسین (ع) حمله کرد، عبدالله دستش را سپر آن حضرت کرد و بحر شمشیرش را فرود آورد و دست عبدالله را قطع کرد. در برخی روایات، غارت لباس امام حسین(ع) نیز به او نسبت داده شده است. امام حسین (ع) روز عاشورا جامه خود را پاره کرد تا کسی پس از شهادتش آن را از تنش بیرون نیاورد اما بحر بن کعب این لباس را غارت کرد. در برخی منابع آمده است که پس از واقعه عاشورا، دو دست بحر بن کعب، مبتلا به مرض شد. دستان او در زمستان آب (خونابه) می‌داد و در تابستان مانند چوب خشک می‌شد و پاهای او فلج شد.

عبدالله بن ابی حصین

عبدالله بن ابی حصین، در واقعه کربلا از لشکریان عمر بن سعد و در گروه عمرو بن حجاج بود که آب را بر روی امام حسین (ع) و یارانش بستند. روز هفتم محرم، عبیدالله بن زیاد در نامه‌ای از عمر بن سعد خواست که میان آب و امام حسین (ع) جدایی اندازد. هنگامی که این نامه به دست عمر بن سعد رسید، به عمرو بن حجاج دستور داد تا با سربازان خود، مانع دسترسی امام حسین (ع) و یارانش به شریعه فرات شوند. به نقل منابع، عبدالله بن ابی حصین ازدی بجلی به امام حسین (ع) گفت: «به خدا سوگند که جرعه ای از این آب نخواهی نوشید» که امام حسین (ع) در جواب این اقدام او را اینگونه نفرین کردند: «خداوندا! او را تشنه بمیران و هرگز نیامرز». به گزارش حمید بن مسلم ازدی، عبدالله بن ابی حصین پس از واقعه کربلا بیمار شد و هرچه آب می‌نوشید تشنگی‌اش برطرف نمی‌شد تا اینکه از دنیا رفت. 

بجدل بن سلیم کلبی

بجدل از سپاهیان عمر بن سعد در واقعه عاشورا است که پس از شهادت امام حسین(ع)، به انگشتر امام (ع) طمع می کند و برای سرقت آن، انگشت مبارک حضرت را قطع کرد. بجدل بن سلیم در قیام مختار دستگیر شد، و به دستور مختار ابتدا انگشتان و سپس دو پای او را قطع کردند و آنقدر در خون خود غلتید تا اینکه جان داد.

اسحاق بن حیوه حضرمی

او در روز عاشورا از لشکریان عمر بن سعد بود که به دستور عمر بن سعد داوطلبانه به همراه تعدادی با اسب بر بدن مبارک امام حسین (ع) تاخت. هم چنین در برخی منابع، سرقت لباس های امام را به او نسبت داده اند. او پس از واقعه عاشورا به بیماری پیسی مبتلا، و چهره‌اش دگرگون شد و موهایش ریخت. مختار ثقفی، دست و پای ده نفری که بر بدن امام حسین (ع) اسب تاخته بودند را با میخ آهنین بست و بر پشتشان اسب تاخت تا آنکه کشته شدند.

سنان بن انس نخعی

سنان بن انس یکی از عوامل مهم در شهادت امام حسین (ع) بوده. او در آخرین لحظات حیات امام حسین (ع)، هنگامی که حضرت در گودال قتلگاه افتاده بودند و کسی از سپاه عمر سعد جرأت تمام کردن کار را نداشت؛ سنان بن انس تأثیر مهمی در تحریک دیگران برای به شهادت رساندن امام حسین (ع) داشت. در هنگام آشفتگی اوضاع کوفه پس از مرگ یزید، سنان که به عنوان یکی از قاتلان اصلی حسین(ع) شناخته می‌شد؛ زندگی پنهانی در پیش گرفت و در برخی از نقل‌ها، پس از قیام مختار ثقفی، از کوفه خارج شد و به بصره و اطراف آن گریخت و در برخی منابع آمده که سنان به دست یاران مختار ثقفی کشته شد.

 

منابع:
1- لهوف، سید بن طاووس
2- تاریخ طبری
3- مقتل الحسین، خوارزمی
4- کشف الغمه، اربلی
5- بحار الانوار، مجلسی
6- انساب الاشراف، بلاذری
7- البدایه و النهایه، ابن کثیر
8- المناقب، ابن شهر آشوب

 

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
raha motahari
۰۸:۲۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
اگه هزاران بار خون نجس قاتل سیدالشهدا و اهل بیت معصوم و مظلومش ریخته بشه باز هم انتقام خون پاک و مظلومیت آقا امام حسین مولا مون و آقا ابلفضل عباس گرفته نمیشه
لعنت خداوند هزاران بار بر تک تک سگای حرومزاده ای ک تو عاشورا دست نجسشون به خون پسر رسول خدا اغشته شد
ای خدا دلم بد کینه ای داره تا قیامت لعنتشون میکنم
خدایا بد ترین عذاب جهنمتو نسیبشون کن به حق امام زمان:(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
صلی الله علیک یا اباعبدالله الحسین (ع )
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
سلام بر حسین شهید...این روزا خودت به داد ما برس یا امام حسین..فدای مظلومیتت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۵۶ ۲۹ اسفند ۱۳۹۹
خیلی غمگین کننده بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۲۶ مهر ۱۳۹۹
مرگ بر یزید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
یزید مرد، بگو مرگ بر یزیدیان زمانه، آمریکا، صهیون و هر ستمگری که ظلم کند
Iran (Islamic Republic of)
سید گمنام
۰۱:۰۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۹
صل الله علیک یا مولا یا عبا عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
قادر
۰۰:۴۳ ۱۸ شهريور ۱۳۹۹
السلام علیک یا اباعبدالله وعلی الارواح التی حلت بفنائک
خداوند مختار را رحمت کند
Iran (Islamic Republic of)
بذار یه نفس عمیق بکشم
۱۲:۴۱ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
لعنت الله علی القوم الظالمین
Iran (Islamic Republic of)
مازیار
۰۵:۲۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۹
جان ناقابلم به فدای امام حسین و یاران با وفایش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
پس اکثر این جنایتکاران به دست مختار کشته شدند!
Canada
ناشناس
۲۲:۴۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
هر کس با خاندان پیامبر در افتاد
بر افتاد
اصولا اگر متوجه شویم که عاقبت اعمال مان را در دو دینا
خواهیم دید
از ترس جرات نمیکنیم حرف بی ربطی بزنیم
بیایید با کمک گرفتن از اخلاق سالار شهیدان
همه رفتار و اعمال و گفتارمان حسینی شود
اینشالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
ان ربک لبالمرصاد
خداوند در کمین ظالمان و ستمگران است
لعنت الله علی القوم الظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۷ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
انتقام اغا امام حسین هنوز شروع نشده است
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۲۰:۴۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
این ها باعث میشه که مردم عبرت بگیرن و مسلمان بشوند و به حقانیت خدا و پیامبرش و اهل بیتش اعتقاد داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
هادی حرف حق
۲۰:۱۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
فقط مختار درود بر مختار ثقفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
لعنت الله علی آال ابوسفیان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
بچه های اینها همان داعشی ها هستند فعلا انتقام تمام نشده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
*- اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلی ذلِکَ
*- اَللّهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتی (الَّذِینَ)جاهَدَتِ الْحُسَیْنَ وَ شایَعَتْ وَ بایَعَتْ وَ تابَعَتْ (تَایَعَتْ)عَلی قَتْلِهِ اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَمیعاً
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام برحسین ویاران باوفایش
الان که الانه یزد یزدیان تو این مملکت است در حوزه حجاب عفاف درحوزه اقتصاد در حوزه تمایل راه دادن دشمن قسم خورده
به داخل به ول لاه انانیکه باین سرزمین خیانت میکنندبه یقین بدانند سزای اعمال خود می بینند این جهان آن دنیا خواهند دید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
از همه جالبتر سرنوشت اصليا يعني يزيد و عمر سعد و شمر بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
در این روز شهادت امام حسین یه آرزو داشتم تا یه شغل خوب پیدا کنم و بتونم ازدواج کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
ان شا الله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
السلام علیک یااباعبدالله و ابوالفضل العباس وسلام به روح پاک مختار وانشاالله قسمت بشه بریم زیارتشون که خدا میدونه ازارزوهای دیرینه که سعادت میخواد انشاالله نصیب همه ارزومندان زیارت بشه وبحق این وقت عزیز خدا به همه مرضای عالم شفا وهمه گرفتارا رها وهمه ارزومندان را به حاجتشون برسونه .سلامتی امام زمان عج ص
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
خدا بیامرزه مختار قهرمان خدا رحمت ومغفرت عالی نصیبش کنه که مرحمی ارام بخش برزخمهای کهنه ما شد وانتقام خون سیدالشهدا را ازخبیثان وهابی پست فطرت گرفت تا زنده ایم اگر لیاقت وسعادت بشه نوکر امام حسین وخاندان عزیزش هستیم وخواهیم بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
السلام علیک یا اباعبدالله الحسین ' انشالله که امام حسین (ع ) در روز قیامت شفیع همه مسلمانان باشند .
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۴:۰۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
جان ناقابل من بفدای امام حسین و امام زمان.
Netherlands
ناشناس
۱۳:۱۶ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
الله مختارا رحمت السین. الله روحون شاد السین.
Iran (Islamic Republic of)
بهبهان
۱۳:۰۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
اللهم عجل لولیک فرج بگو انشاالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۰ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
شمر و یزید و زمانه ات را بشناس امام زمان را یاری کن
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۱۱:۳۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
السلام علیک یا ابا عبدالله یا مظلوم کرببلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام بر حسین(ع) و یارانش
Iran (Islamic Republic of)
هدایت الله طاهری بارده آیی از چهارمحال و بختیاری
۲۱:۰۸ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
ای کاش در زمان امام حسین مردم امروزی بودند تا ببینیم کدامیک از ما واقعا یار او میشدیم.
Iran (Islamic Republic of)
الهام
۱۵:۲۹ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
سلام بر امام حسین (ع)
سلام بر اولاد امام حسین(ع)
سلام بر اصحاب امام حسین(ع)
سلام بر خاندان امام حسین (ع)
Iran (Islamic Republic of)
وحساب این دنیا
۰۲:۱۷ ۰۲ اسفند ۱۳۹۸
سلام و خدا نمی گذره از قاتلان امام حسین..
الفاتحه الکتاب....
و حساب این دنیا شما را پاک کنید
Iran (Islamic Republic of)
آزاده
۲۳:۵۸ ۱۵ دی ۱۳۹۸
الحمدلله، الهی شکر دست مختار درد نکنه که حسابی انتقام خون پاک امام حسین (ع) رو گرفت.

هر چند اون دنیا جواب تمام ظلم و اذیت و آزارهایی که به امام حسین علیه السلام دادند رو باید تا قیام قیامت بدن. کسیکه حق کشی کنه هرگز به هدفش نمیرسه، هم این دنیا و هم اون دنیا روسیاه و ذلیل شدن.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۷:۳۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۸
السلام علیک یااباعبدالله الحسین
برقاتلان امام حسین تا به روز قیامت مدام لعنت باد
Iran (Islamic Republic of)
قناد
۱۷:۴۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۸
و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
سلام خدا بر حسین و انتقام گیرندگان خون حسین و لعنت خدا بر کشندگان و مقاتلان اهل بیت تا روز قیامت
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۳:۰۶ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
خدا لعنتشون کنه جانم فدای حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۳ شهريور ۱۳۹۸
لعنت خدا بر قاتلان امام حسين و فرزندان و يارانش
Iran (Islamic Republic of)
نرگس
۰۲:۲۰ ۲۰ شهريور ۱۳۹۸
بیگ لایک برای مختار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
درود خدا بر مختار و یارانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
جانم فدای امام حسین
Czechia
ناشناس
۰۱:۳۷ ۱۹ شهريور ۱۳۹۸
السلام علیک یااباعبدالله الحسین علیه السلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۷ ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
لعنت الله علی القوم الظالمین
سلام بر حسین( ع) و اهل بیت و اصحاب ایشان
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین
۰۱:۳۹ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
لعنت الله علی قوم ظالمین
Iran (Islamic Republic of)
امیرحسین قربانی
۱۵:۴۶ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷
لعنت بر تمام کوفی ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۴۰۰
نگو تمام، همه جا خوب داره، بد هم داره، هر زمانی هم یه طوره،
Iran (Islamic Republic of)
مهدی عبدالهیان خور
۱۹:۵۰ ۲۳ آذر ۱۳۹۷
اللهم صل علی محمد وال محمد وعجل فرجهم درود بر علمدار زمان ایت الله خامنه ای لعنت بر کفار زمان دشمنان نظام مقدس اسلامی که بااینکه میدانند این کشور که در مسیر امام زمان وبایاری امام زمان ولطفی که خدا بوسیله حضرت زهرا فرزند پاک شون شده رهبر ما واماوای به حال کسانی که بااینکه باشناخت قصد دشمنی کنند پدر مومنین مولی الموحدین اباالحسنین امام ثقلین امیرالمومنین اقا علی بن ابیطالب یا هدایتشون کنه یا اگر قابل هدایت نیستند به حق راضیه المرضیه خیرالنسافاطمه الزهراریشه کن بفرماید یااهل بیت نبوه دوستم با دوستان شما دشمنم بادشمنان شما وان شاالله خدا خودش به حق امیرالمومنین وحضرت زهرا ظهور حضرت مهدی را نزدیک کند وصل الله علی سیدنا ونبینامحمد واله وسلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۹ ۱۳ مهر ۱۳۹۷
لعنت الله علی قوم الظالمین
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۴۵ ۱۸ آبان ۱۳۹۶
سلام بر حسین ع ...
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۸:۰۲ ۱۵ آبان ۱۳۹۶
خدا لعنت کن یزید ویارانش را.

ودرود خدا بر امام حسین ع سلام و یارانش
Iran (Islamic Republic of)
زهره صابری
۲۲:۴۷ ۲۳ مهر ۱۳۹۶
ممون بابت انشار این مطالب مفید یا حسین شهید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۲۰ مهر ۱۳۹۶
سلاام بر حسین ع
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۰:۴۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
مطالب اموزنده و جالب بود
Germany
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
لعنت به ظالمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
تن نیرزد جان نیرزد دل ولی قیمتی اندازه دریا چگونه میشود باخدا سودا نمود ن بهتر از این میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
لعنت به روح نجس و شجره ملعونه و خبیث
خداوند قاتلان اهل بیت رو با سگان و خوکان محشور کنه.
Netherlands
هادی
۰۱:۴۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
درود خدا بر مختار ثقفی .بخدا قسم من7کتاب درباره قیام مختار خواندم مختار ثقفی مقام والایی دارد .تمام امامان از او تعریف کردن. امام سجاد وهاشمیان تا 5سال غذای داغ نمیخوردن وزنانشان آرایش نمیکردن تا اینکه مختار سر عمر سعد و ابن زیاد وحرمله رو بخدمت امام سجاد آورد.امام سجاد دعا کرد بر مختار و گفت هنگامی که ما و سر امام حسین رو پیش ابن زیاد آوردن او داشت غذا میخورد امام سجاد نفرین کرد و گفت من هم غذا میخوردم که سر ابن زیاد رو برام آوردن درود خدا بر مختار .مختار هم خیلی مظلوم بود چون اشراف عرب رو کشت خیلی ها او رو ترور شخصیتی کردن.فقط مختار سر مزارش رفتم خیلی ساده بود ولی بعد فیلم مختار نامه براش زری درست کردن خیلی برام جالبه که1400سال پیش مختار به ایرانی ها خیلی کمک کرد الان ایرانی ها زریهشو درست کردن
Netherlands
هادی
۰۱:۴۶ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
درود خدا بر مختار ثقفی .بخدا قسم من7کتاب درباره قیام مختار خواندم مختار ثقفی مقام والایی دارد .تمام امامان از او تعریف کردن. امام سجاد وهاشمیان تا 5سال غذای داغ نمیخوردن وزنانشان آرایش نمیکردن تا اینکه مختار سر عمر سعد و ابن زیاد وحرمله رو بخدمت امام سجاد آورد.امام سجاد دعا کرد بر مختار و گفت هنگامی که ما و سر امام حسین رو پیش ابن زیاد آوردن او داشت غذا میخورد امام سجاد نفرین کرد و گفت من هم غذا میخوردم که سر ابن زیاد رو برام آوردن درود خدا بر مختار .مختار هم خیلی مظلوم بود چون اشراف عرب رو کشت خیلی ها او رو ترور شخصیتی کردن.فقط مختار سر مزارش رفتم خیلی ساده بود ولی بعد فیلم مختار نامه براش زری درست کردن خیلی برام جالبه که1400سال پیش مختار به ایرانی ها خیلی کمک کرد الان ایرانی ها زریهشو درست کردن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
یا صاحب الزمان تسلیت عزای جدتان امام حسین ع
Iran (Islamic Republic of)
فریده
۲۲:۱۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
عزاداری هاتون مقبول درگاه حق
یا امام حسین ع دستمونو بگیر
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۱:۴۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
خدا از شون نگذره
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۰:۲۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
چرا درمراسم عاشورا ازمختاریادی نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۰:۰۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
و اینچنین بود که آن ناپاکان تا ابد مورد لعن قرار گرفته
Iran (Islamic Republic of)
Kimia
۱۹:۳۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
خدا لعنتتون کنه
Iran (Islamic Republic of)
عبدالحسین
۱۹:۳۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
هرکس با ال علی در افتاد ور افتاد
Iran (Islamic Republic of)
محمدحسین
۱۹:۲۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
لعنت بر شجره ملعونه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
قربونت برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
قربونت برم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
لعنت خداوندوملایک کاینات برقاتلین امام حسین (ع)واباالفضل العباس(ع) واولادمکرمشان علیهما سلام وصلوات
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۲۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
خداوندا تمام ستمگران زمان را لعنت کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
لعنت بر یزید
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۱۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
ممنون انشا الله منطقم اصلی امام زمان بیاد وانتقام خون امام حسین رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۱۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
ممنون انشا الله منطقم اصلی امام زمان بیاد وانتقام خون امام حسین رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۱۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
ممنون انشا الله منطقم اصلی امام زمان بیاد وانتقام خون امام حسین رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۶:۱۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
ممنون انشا الله منطقم اصلی امام زمان بیاد وانتقام خون امام حسین رو بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
حدای بزرگ رحمت کندمختاروکسانی که به خونخواهی اباعبدالله ویارامش بپاخواستند،خدارحمت کندمختاررا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۷ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
درود خدا بر شیر مرد تاریخ مختار ابو عبید ثقفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
لبیک یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
لبیک یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۵:۳۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سلام بر امام حسین علیه السلام و یارانش
Iran (Islamic Republic of)
بی نام
۱۵:۲۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
خدا لعنت کنه قاتلین حسین رو.
یا امام حسین تو اون دنیا شفیع ما باش.
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۰۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
لعنت بر یزید و یزیدیان#سلام بر حسین و یارانش
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۰۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
لعنت بر یزید و یزیدیان#سلام بر حسین و یارانش
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۰۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
لعنت بر یزید و یزیدیان#سلام بر حسین و یارانش
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۰۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
لعنت بر یزید و یزیدیان#سلام بر حسین و یارانش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین نفرین خدا بر قاتلین ابا عبدالله و اصحابش
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ممد
۱۴:۴۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
Yjcدمت گرم. جیگرم به حال اومد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
یا حسین
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۴:۳۸ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سلام بر امام حسین (ع) سالار همه شهیدان ، سلام بر حضرت ابوالفضل العباس (ع) قربونتون برم و سلام بر مختار بن ابی عبید ثقفی که دل خیلی از شیعیان با انتقام ایشان آرام گرفت و تسلی خاطر بود
و لعنت ابدی خداوند نثار روح نجس همه ظالمینی که در واقعه کربلا دست داشتند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
یا امام حسین تمام مریضارو شفا بده .الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
یا امام حسین تمام مریضارو شفا بده .الهی آمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
یا ابا عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
یا ابا عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
یا ابا عبدالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
خدا یاقاتلان اهل بیت امام رالعنت کن وریشه داعش راکه ادمه انها هستن از این کره خاکی برکن الهی امین
Iran (Islamic Republic of)
رقیه
۱۴:۱۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
خدا عذابشان را در جهنم شدیدتر بکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
مختار افرین
Germany
ناشناس
۱۴:۰۴ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
سلام بر امام حیسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۵ ۱۰ مهر ۱۳۹۶
دمت گرم مختار
۱۲
آخرین اخبار