ابا عبدالله (ع) معجزه بزرگ عترت در جهان است/ ایجاد امنیت با ضمانت خون شهدا میسر می شود

پناهیان گفت: مهمترین ثمره شهادت ایجاد امنیت برای امت اسلامی و اقتدار در جامعه دینی است.

به گزارش خبرنگار تکیه حسینی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دومین همایش ملی ظرفیت های فرهنگی و تمدنی کنگره عظیم اربعین حسینی عصردیروز چهارشنبه 12 آبان از ساعت 15 در سالن اجتماعات حوزه هنری با حضور آیت الله میرباقری و حجت الاسلام و المسلمین پناهیان برگزار شد.

در این همایش و پس از رونمایی از جلد دوم کتاب اربعین به نام "حقانیت، عقلانیت و معنویت در بستر اربعین" حجت الاسلام والمسلمين پناهیان کارشناس مسائل مذهبی در خصوص زیارت اربعین اظهار کرد: روایت زیارت اربعین امام حسن عسگری (ع)  در بین روایات دیگر مانند جرقه ای در انبار متراکم محبت به ابا عبدالله (ع)  بود.

وی افزود: دلیل توصیه از جانب امام حسن عسگری(ع)  این است که تا قبل از ایشان شدیدترین اهانت ها به مرقد امام حسین (ع)  انجام می شد اما در زمان ایشان دشمنی ها کمی کاهش یافت.

پناهیان در رابطه با فضیلت های این زیارت عنوان كرد : شخصی از امام باقر(ع)  روایت می کند: اگر مردم می دانستند که زیارت امام حسین(ع)  چه فضائلی دارد از شوق آن جان می دادند و از شدت ناراحتی به خاطر نرفتن به زیارت شرحه شرحه می شدند،  که این زیارت اجر هزار حج تمتع قبول شده و هزار حج عمره پر ارزش را داشته و برابر با ثواب شهادت در جنگ بدر است.

وی افزود: در روایت دیگری آمده است که آنها که پیاده به زیارت می روند به ازای هر قدمشان ثواب شهادت در راه خدا داده می شود.

این کارشناس مذهبی با بیان دیدگاه امام خمینی (ره ) در خصوص قیام عاشورا تصریح کرد: امام خميني (ره ) فرمود: زیارت ابا عبدالله (ع)  و تجمع عاشورایی مردم را, یکپارچه کرده تا آسیب نبینند و گریه برای امام حسین (ع)  بعد سیاسی در پی خواهد داشت.

وی افزود: امام خمینی (ره ) پیش بینی کرند که بعد از صدام ملت ایران و عراق با هم پیوند خواهند خورد و دیگر نیازی به هیچ کشوری نخواهند داشت.

پناهیان بیان کرد: امت اسلامی پیش از ایجاد اقتصاد قوی،  تمدن عظیم و فرهنگ غنی نیاز به اقتدار دارد لذا نمی توان در اوج ضعف برای تمدن عظیم برنامه ریزی کرد.

وی افزود: بهترین نوع اقتدار جز با حضور متحد مردم تحقق پیدا نمی کند لذا حکومت ها هرچقدر متحد باشند بدون مردم و اتحاد قلبی آنها کاری از پیش نخواهند برد.

این کارشناس مذهبی در رابطه با زمینه های ظهور تصریح کرد: امام زمان (عج)  می فرمایند: اگر شیعیان ما جمع شده و قلب هایشان با هم متحد شود برای اینکه به عهدی که با ما دارند عمل کنند،  مژده ملاقات ما به تأخیر نیفتاده و سعادت دیدار ما نزدیک تر خواهد شد.

وی افزود: چه کسی می تواند بگوید تجمع اربعین نشانه ظهور نیست؟  لذا شرط کمک خداوند به ما اجتماع از روی قلب و یکدلی مانند زیارت اربعین است.

پناهیان در پایان با تلنگری به مسئولین گفت: مسئولین نباید به تجمع اربعین به چشم مشکل گشا برای باقی گرفتاری های کشور نگاه کنند و با اخذ روادید و مبالغ بالا مشکلات خود را برطرف کنند لذا این نشانه آن است که مسئولین ثواب هرقدم راه پیمایان اربعین  که معادل خون شهدا است را جدی نگرفته اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار