امام صادق( ع) می فرماید:«ثمره زیارت اربعین، پیدا کردن طریق الله است.»

حجت الاسلام والمسلمین سید جلال موسویان در گفتگو با خبرنگار تکیه حسینی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیرامون اهمیت زیارت اربعین حسینی اظهار کرد: زیارت اهل بیت(ع)، از جمله فضایلی است که خداوند تبارک و تعالی به شیعیان هدیه کرده است، لذا ما برای هیچ امامی جزء سالار شهیدان (ع) روز اربعین نمی گیریم و بر همین سنت، طی رسمی قدیمی که بین مردم رواج پیدا کرده برای اموات خود مراسم اربعین می گیریم.

وی افزود: زیارت اربعین بنا به نقل از امام صادق (ع) برای به جلوه کشیدن ثمره قیام امام حسین(ع) و درک عظمت روز اربعین مهم است، سیدالشهدا (ع) خون داد و قیام کرد تا انسانها آگاه شوند.

موسویان درخصوص پیاده روی روز اربعین بیان کرد: امام صادق( ع) می فرماید:«ثمره زیارت اربعین، پیدا کردن طریق الله است.»، خداوند در سوره حمد با بیان آیه « اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ»، راه هدایت را مسیر معصومین و ائمه(ع) میداند و در روایات آمده که مستحب است، زیارت اربعین را قدم به قدم بروید و در راه بخوانید.

وی دررابطه با قاعده سوار شدن بر کشتی هدایت و نجات سالار شهیدان (ع) تصریح کرد: رسول اکرم(ص) می فرماید:« مثل اهل بیت (ع )من، مثل کشتی نوح است.» و پروردگار در قرآن به حضرت نوح فرمود:« قاعده سوار شدن بر کشتی ایمان آوردن به نوح(ع) است.»

این کارشناس مذهبی با بیان اینکه کشتی نجات ما امام حسین (ع) است، اظهارکرد: به این صورت نیست که هرکس زائر کربلا بوده بر کشتی نجات امام حسین(ع) سوار می شود بلکه شرط اول سوار شدن برکشتی دنبال کردن مسیر هدایت سالار شهیدان(ع) و محبت به اهل بیت (ع) است.

وی با اشاره به اینکه اولین اربعین مختص سالار شهیدان (ع) است، خاطرنشان کرد: جابر ابن عبدالله انصاری و عطیه کوفی از اولین زائرانی هستند که در روز اربعین به زیارت امام حسین(ع) و شهدای کربلا رفتند. 

موسویان در پایان خاطرنشان کرد: ما از ائمه معصومین(ع) و امام صادق (ع) روایت داریم که برای برطرف کردن گرفتاری های امور دنیوی و اخروی به زیارت جدم امام حسین (ع) مشرف شوید. کسانی که می خواهند دیندار باشند و در دو دنیا عاقبت بخیر شوند به زیارت امام حسین(ع) بروند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۳ آبان ۱۳۹۵
خیلی آقایی. ایشالا یار امام حسین باشید.