با اعلام آمادگی مادورو، مذاکرات دولت و مخالفان ونزوئلا چهارشنبه از سر گرفته خواهد شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا گفت حاضر است با مخالفان دولتش گفتگو کند.

مادورو در جلسه هیات دولت خود برای دیدار با سران مخالفان خود اعلام آمادگی کرد. ناظران این موضوع را چرخش جدیدی در سیاست‌های مادورو تلقی می‌کنند.

وی به وزیران خود اعلام کرد که قصد مذاکره با "دانیلو مدینا" رئیس جمهور دومینیکن و "خوزه لوئیس رودریگز ساپاترو"، نخست وزیر پیشین اسپانیا را دارد.

در همین رابطه «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز در مصاحبه‌ای با خبرگزاری فرانسه از آغاز مذاکرات میان دولت ونزوئلا و مخالفان آن از روز چهارشنبه در جمهوری دومینیکن خبر داد.

لودریان ابراز امیدواری کرد دور جدید گفتگوها میان دولت «نیکلاس مادورو» و نمایندگان جناح مخالف وی به نتایج مفیدی برای حل بحران ونزوئلا منجر شود.

بحران سیاسی ونزوئلا زمانی شدت یافت که مادورو برای مقابله با نیروهای اپوزیسیون در پارلمان این کشور، مجلس موسسان ونزوئلا را تشکیل داد.

تشکیل مجلس موسسان که عملا جای پارلمان ونزوئلا را گرفته است خشم رهبران جناح مخالف را که در پارلمان از اکثریت برخوردار بودند، برانگیخت.

اخیرا اقتصاد وابسته به نفت ونزوئولا  نیز در پی کاهش درخواست خرید نفت با بحران رو به رشدی مواجه شده  و مادورو مجبور شد که  برای تامین غذا و دارو،  قیمت نفت خود را کاهش دهد.

انتهای پیام/ 

ابراز آمادگی رئیس جمهور ونزوئلا برای دیدار با مخالفان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار