باقری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تلاش برای پوشش تحصیلی حداکثری در مدارس تهران

مدیر کل آموزش و پرورش تهران از همکاری با نهادهایی مانند بهزیستی برای پوشش تحصیلی صد درصدی دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل خبر داد.

تلاش برای پوشش تحصیلی حداکثری در مدارس تهرانعباسعلی باقری مدیرکل آموزش و پرورش تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در مورد روند آماده‌سازی مدارس برای سال تحصیلی جدید و ساماندهی نیروی انسانی بیان کرد: طبق آمارهای به دست آمده بسیاری از مناطق آمادگی لازم را برای شروع سال تحصیلی دارند.

وی افزود: یکی از اساسی‌ترین اقداماتی که امسال مورد توجه قرار گرفته پوشش تحصیلی صد درصدی در مدارس است تا هیچ فردی در سن مدرسه‌ از تحصیل بازنماند و بر این اساس ظرفیتی با توجه به تعداد دانش‌آموزان ایجاد کردیم.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران تصریح کرد: برای جلوگیری از ترک تحصیل دانش‌آموزان و پوشش افراد بازمانده از تحصیل با نهادهای مربوطه همچون بهزیستی همکاری‌های لازم انجام شده، همچنین برای اتباع خارجی با توجه به اینکه شیوه‌نامه خاصی برای ثبت نام دارند الزامات لازم به منظور ثبت نام و تحصیل آنها در مدارس مورد توجه قرار گرفته است.

کیفیت آموزش در مدارس را باید مد نظر قرار دهیم

باقری با اشاره به اینکه کیفیت در مدارس را به طور حداقلی باید مد نظر قرار دهیم، عنوان کرد: این مسئله در هر یک از مسائل آموزشی و پرورشی شاخص خاصی دارد که باید مدارس متناسب با شرایط خود آن را مورد توجه قرار دهند چرا که کیفیت سقف خاصی ندارد و هر مدرسه‌ای متناسب با شرایط خود باید این مسئله را رعایت کند.

وی تصریح کرد: یکی از مهم ترین مواردی که در بحث کیفیت‌بخشی مورد توجه قرار گرفته مسئله نیروی انسانی بوده که در نظر داریم افراد با توانمندی‌های بیشتر در کلاس‌های درس حاضر شوند؛ از مصداق‌های توانمندسازی آموزش به معلمان توجه به جایگاه معلم و اهمیت دادن به مطالبات آنها است.

مدیر کل آموزش و پرورش تهران یادآور شد: توجه به ارتقای کیفیت در نیروی انسانی اثر بسزایی در آموزش دانش‌آموزان داشته و باید توجه به نیروی انسانی و توانمندی‌ آن به طور مستمر در برنامه‌های آموزش و پرورش قرار گیرد و از آن در هیچ برهه ای از زمان غافل نباشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار