نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی گفت: کشورهای غربی و منطقه‌ای با عبرت‌آموزی از اشتباهات گذشته، از حمایت تروریست‌ها دست بردارند تا شاهد نابودی داعش باشیم.

کمال دهقان فیروزآبادی نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به شکست محاصره شهر دیر‌الزور توسط ارتش سوریه گفت: اکنون در منطقه شرق سوریه مشخصا دیرالزور مشابه همان عملیات نظامی که عراق در موصل انجام داد، برای پاکسازی و شکست محاصره چندین ساله داعش انجام شده است.

 وی ادامه داد: قطعا حرکت به سمت شرق و رقه در آینده‌ای نه چندان دور طومار داعش را برای همیشه در این مناطق در هم خواهد پیچید.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد:  بیشترین تراکم حضور داعش در غرب و شمال غرب عراق یعنی تلعفر و موصل بود که از این دو پایگاه بیشترین کنترل را بر قسمت شرق منطقه سوریه داشته و عملیات‌های خود را علیه نیروهای دولتی سوری انجام می‌دادند.

 نماینده مردم تفت و میبد با اشاره به تغذیه تسلیحاتی، مالی و معنوی تروریست‌ها در منطقه توسط برخی کشورهای منطقه و غربی اظهار کرد: باید دید داعش را چه کسانی به وجود آورده و تغذیه می‌کنند؟ آیا باز هم بعد از شکست‌های پی در پی این عناصر بر هم زننده امنیت منطقه توسط قدرت‌های غربی و منطقه‌ای حمایت خواهند شد یا خیر؟ یا اینکه برخی کشورهای مرتجع منطقه به اشتباهات استراتژیک خود در حمایت مالی و معنوی از تروریست‌ها و داعش همچنان ادامه خواهند داد. 

دهقان‌فیروزآبادی با تاکید براینکه اگر برخی کشورهای منطقه و حامیان غربی داعش مانند گذشته به حمایت‌های مادی و معنوی داعش بپردازند بحران سوریه و عراق همچنان ادامه خواهد داشت، افزود: اگر آن‌ها با عبرت‌آموزی از اشتباهات گذشته خود از حمایت تروریست‌ها دست بردارند، دولت مرکزی عراق و سوریه موفق به نابودی داعش خواهند شد.

نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه معتقدم آمریکایی‌ها تمایلی به حل بحران‌های منطقه ندارند، خاطرنشان کرد: با مشاهده این ناامنی‌ها می‌توان شاهد حضور ادامه‌دار آمریکا در منطقه بود، آن‌ها همانطور که سال‌ها از رژیم صهیونیستی برای بر هم زدن امنیت منطقه حمایت کرده‌اند از این پس هم از این رژیم و داعش حمایت خواهند کرد. 

انتهای پیام /

آمریکا تمایلی به حل بحران‌های منطقه‌ای ندارد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار