وزیر دفاع پاکستان به بیانیه اخیر گروه بریکس درباره این کشور واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، پاکستان بیانیه کشورهای عضو گروه بریکس (شامل برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی) درباره نگرانی‌های امنیتی از فعالیت گروه‌های تروریستی در خاک این کشور را رد کرد. وزیر دفاع پاکستان در واکنش به انتشار این بیانیه گفت هیچ گروهی در پاکستان به طور آزادانه فعالیت نمی‌کند.

واکنش وزیر دفاع پاکستان در حالی است که روز دوشنبه، برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی درخواست کردند نسبت به حامیان گروه‌های تروریستی واقع در پاکستان رسیدگی شود.

خرم دستگیرخان -- وزیر دفاع پاکستان -- در گفتگو با شبکه تلویزیونی جیو تی وی گفت: «از این سازمان‌ها بقایایی در پاکستان باقی مانده است که در حال پاکسازی آن‌ها هستیم. اما پاکستان این ادعاها را به طور قطع رد می‌کند. هیچ سازمان تروریستی در پاکستان پناهگاه امنی ندارد.»

چین بارها نگرانی خود را درباره نفوذ گروه‌های تروریستی و گسترش آن‌ها از پاکستان و افغانستان به استان غربی سین‌کیانگ -- منطقه‌ای عمدتا مسلمان نشین و حساس برای پکن -- ابراز کرده است.

از جمله گروه هایی که بریکس در بیانیه خود به آنها اشاره کرده «لشکر طیبه» است که هند آن را در خصوص حملات به خاک این کشور در سال 2008مقصر می داند. «شبکه حقانی» نیز از دیگر گروه هایی است که بریکس به آنها اشاره کرده است. این گروه از متحدان طالبان افغانستان است که علیه دولت کابل و نیروهای خارجی مستقر در افغانستان می جنگد.

انتهای پیام/

واکنش وزیر دفاع پاکستان به بیانیه گروه بریکس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار