سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن گفت: حذف برچسب قیمت از روی کالاها در سطح خرده‌فروشی موجب آشفتگی بازار می‌شود.

یسعید باستانی سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به تصمیم وزارت صنعت مبنی بر حذف قیمت مصرف‌کننده از روی برخی کالاها اظهار داشت: کلیات طرح حذف برچسب قیمت کالاها ایرادی ندارد منوط به اینکه خریدار بتواند قیمت هر کالایی را روی قفسه ببیند.

وی با بیان اینکه الزامی به وجود قیمت حک شده روی بسته‌بندی کالا نیست، گفت: از آنجایی که قیمت در بازار تعیین می‌شود نه کارخانه‌ها، ما نباید نگران بالا و پایین رفتن قیمت‌ها و افت نظارت با اجرای این طرح باشیم.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن تصریح کرد: البته اجرای این طرح در خرده‌فروشی‌ها و جاهایی که سیستم خرید به صورت نمایشگاهی نیست، ممکن است آشفته بازاری را ایجاد کند.

باستانی تاکید کرد: اجرای این طرح مستلزم فراهم شدن زیرساخت‌های لازم مانند استقرار صندوق‌های الکترونیکی فروش است و فروشگاه‌های خرده فروشی هم باید از بارکدخوان استفاده کنند و فاکتور فروش معتبر را به خریدار محصولات ارائه دهند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: کمیسیون صنایع و معادن قطعا به این موضوع از این حیث که  ببیند دولت چه برنامه‌هایی برای حل مشکل قیمت‌گذاری کالا در خرده‌فروشی‌ها دارد، ورود پیدا می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
ایراد اصلا به شرکت های تولید کننده است که قیمت شربت گالنی وجین را با 80 درصد سود به فروشگاه رفاه می فروشند ( قیمت فروش روی جلد 19000 هزار تومان ) ( قیمت خرید فروشگاه رفاه 10800) بعد وقتی فروشگاه رفاه با تخفیف 20 درصدی نسبت به قیمت روی جلد به قیمت 16200 می فروشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
شما تصور کنید یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ مثل رفاه یا کوروش برای جذب مشتری به ارزان فروشی روی آوردند و.تخفیفات ۵ تا ۴۰ درصدی به روی قیمت جلد اجناس میدهند, پس سطح توقع مشتری از کسبه جز بالا میرود و مدام با کاسب در حال چک و چونه زدن هستند سر قیمت , مردم فکر میکنند که اجناس همیشه این قدرارزان است ولی انها نمیدانند که فروشگاه رفاه در تناژ بالا و حجم زیاد و با تریلی خرید میکند پس تولیدکننده یا عمده فروش رسمی, جنس خود را ارزان تر و با تاریخ انقضا طولانی تری به فروشگاه های زنجیره ای میدهند.مثل زد و بند
بین تولید کننده و فروشنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
شما تصور کنید یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ مثل رفاه یا کوروش برای جذب مشتری به ارزان فروشی روی آوردند و.تخفیفات ۵ تا ۴۰ درصدی به روی قیمت جلد اجناس میدهند, پس سطح توقع مشتری از کسبه جز بالا میرود و مدام با کاسب در حال چک و چونه زدن هستند سر قیمت , مردم فکر میکنند که اجناس همیشه این قدرارزان است ولی انها نمیدانند که فروشگاه رفاه در تناژ بالا و حجم زیاد و با تریلی خرید میکند پس تولیدکننده یا عمده فروش رسمی, جنس خود را ارزان تر و با تاریخ انقضا طولانی تری به فروشگاه های زنجیره ای میدهند.مثل زد و بند
بین تولید کننده و فروشنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
من پیشنهاد میکنم سه نوع قیمت گذاری روی جلد اجناس انجام بشه = ۱ ) قیمت عمده فروشی ۲) قیمت خرده فروشی ۳ ) قیمت فروشگاه رفاه و کوروش که با ارزان فروشی اجناس,تمام کسبه جز را ورشکسته و نابود کردند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
شما تصور کنید یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ مثل رفاه یا کوروش برای جذب مشتری به ارزان فروشی روی آوردند و.تخفیفات ۵ تا ۴۰ درصدی به روی قیمت جلد اجناس میدهند, پس سطح توقع مشتری از کسبه جز بالا میرود و مدام با کاسب در حال چک و چونه زدن هستند سر قیمت , مردم فکر میکنند که اجناس همیشه این قدرارزان است ولی انها نمیدانند که فروشگاه رفاه در تناژ بالا و حجم زیاد و با تریلی خرید میکند پس تولیدکننده یا عمده فروش رسمی, جنس خود را ارزان تر و با تاریخ انقضا طولانی تری به فروشگاه های زنجیره ای میدهند.مثل زد و بند
بین تولید کننده و فروشنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
شما تصور کنید یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ مثل رفاه یا کوروش برای جذب مشتری به ارزان فروشی روی آوردند و.تخفیفات ۵ تا ۴۰ درصدی به روی قیمت جلد اجناس میدهند, پس سطح توقع مشتری از کسبه جز بالا میرود و مدام با کاسب در حال چک و چونه زدن هستند سر قیمت , مردم فکر میکنند که اجناس همیشه این قدرارزان است ولی انها نمیدانند که فروشگاه رفاه در تناژ بالا و حجم زیاد و با تریلی خرید میکند پس تولیدکننده یا عمده فروش رسمی, جنس خود را ارزان تر و با تاریخ انقضا طولانی تری به فروشگاه های زنجیره ای میدهند.مثل زد و بند
بین تولید کننده و فروشنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
شما تصور کنید یک فروشگاه زنجیره ای بزرگ مثل رفاه یا کوروش برای جذب مشتری به ارزان فروشی روی آوردند و.تخفیفات ۵ تا ۴۰ درصدی به روی قیمت جلد اجناس میدهند, پس سطح توقع مشتری از کسبه جز بالا میرود و مدام با کاسب در حال چک و چونه زدن هستند سر قیمت , مردم فکر میکنند که اجناس همیشه این قدرارزان است ولی انها نمیدانند که فروشگاه رفاه در تناژ بالا و حجم زیاد و با تریلی خرید میکند پس تولیدکننده یا عمده فروش رسمی, جنس خود را ارزان تر و با تاریخ انقضا طولانی تری به فروشگاه های زنجیره ای میدهند.مثل زد و بند
بین تولید کننده و فروشنده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۶ شهريور ۱۳۹۶
هم بازار را آشفته میکند هم سطح توقع مردم را بالا میبرد, هم به بحث و جدل بین مردم و کسبه منجر میشود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۱۵ شهريور ۱۳۹۶
نه کمیسیون صنایع مجلس نه دولت هیچ برنامه خاصی ندارند فقط حرف می زنند, واقعا چه نیازی هست قیمت روی جلد کالا برداشته بشه, بعد همین برچسب قیمت روی قفسه چسبانده بشه ؟؟ این کارهای بیهوده و حاشیه ای به چه علت است ؟ چرا باید موجی از گرانفروشی و کم فروشی در کشور به راه بیافته
آخرین اخبار