مدیرکل میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ میلیارد تومان تسهیلات برای توسعه و رونق صنایع دستی استان اختصاص یافت.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛   محمود باقری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جلسه با مدیر صندوق کارآفرینی امید استان از اختصاص ۲۲ میلیارد تومان تسهیلات به حوزه صنایع دستی در سال ۹۶ خبر داد.

محمود باقری با بیان اینکه در زمینه جذب اعتبارات ملی در حوزه صنایع دستی از استان‌های برتر کشور هستیم افزود: سال گذشته بیش از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات کارآفرینی از محل اعتبارات ملی جذب شد.

وی ادامه داد:امسال نیز ۲ میلیارد تومان به حوزه صنایع دستی استان اختصاص داده شده که برای رونق اشتغال در این بخش پرداخت می‌شود.

باقری با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته هنرهای سیاه‌چادربافی، گلیم‌بافی و جاجیم‌بافی به فراموشی سپرده شده بود اضافه کرد: با حمایت دولت بخشی از این هنر‌ها احیا شد که در ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای هنرمندان صنایع دستی مؤثر بود.

مدیر صندوق کارآفرینی امید هم با بیان اینکه ۴۲ پرونده با اعتبار بیش از ۶۰۰ میلیون تومان در زمینه اشتغال زایی صنایع دستی در دست اقدام است، گفت: ۵۳ پرونده با اعتبار بیش از ۶۱۳ میلیون تومان در زمینه اشتغال زایی صنایع دستی تکمیل و آماده پرداخت است که امیدواریم با ایجاد این کارگاه‌ها اشتغالزایی خوبی در کهگیلویه وبویراحمد ایجاد شود.

حسنپور با اشاره به ضرورت ایجاد اشتغال در استان به ویژه در جوامع روستایی، افزود: با اجرای طرح‌های صنایع دستی و گردشگری زمینه ایجاد اشتغال در روستا‌ها فراهم و مانع مهاجرت روستاییان به شهر‌ها می‌شود.

وی از پرداخت ۸۶۲ میلیون تومان اعتبار در پنج ماهه ۹۶ در زمینه ایجاد اشتغال صنایع دستی و گردشگری در استان خبرداد و اضافه کرد: از مجموع این اعتبار ۴۲ پرونده مربوط به صنایع دستی و چهار پرونده مربوط به گردشگری بود.

 

انتهای پیام/ش

پرداخت تسهیلات برای رونق صنایع دستی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.