کاراندیش گفت: طبق قانون مصوب کشوری تصدی‌گری‌ها باید به بخش غیردولتی واگذار شود و این واگذاری‌ ها سبب رونق این مجتمع‌ها شده است

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛علی‌اصغر کاراندیش ،معاون وزیر ارشاد، در نشست صمیمی با فرهیختگان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد با اشاره به بودجه 9 هزار و 100 میلیاردی فرهنگی کشور گفت: این رقم 3.5 درصد کل بودجه جاری عمومی کشور است که 1088 میلیارد تومان آن مربوط به ارشاد و مابقی بین دیگر دستگاه‌ها توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتبارات استان‌ها در سال 95 نسبت به سال 91 بیش از 5 برابر شده است افزود: سیاست وزارت ارشاد واگذاری اختیارات به استان‌ها و پرداخت‌ها بدون واسطه است به‌عنوان نمونه هزینه خرید کتاب از ناشران از امسال به‌صورت مستقیم به‌حساب خود ناشران واریز می‌شود.

معاون وزیر ارشاد گفت: نخستین تالار کشور در قم به بهره‌برداری رسید و ما هم‌اکنون هیچ مجوز نیروی انسانی و اعتباری برای نگهداری آن نداریم و ناچاریم تالار مرکزی را به بخش غیردولتی واگذار کنیم.

کاراندیش عنوان کرد:با بیان اینکه هزینه‌های نگهداری تالار مرکزی قم در سال یک میلیارد و 200 میلیون تومان است، این مجتمع با توجه با واگذاری رایگان برخی از قسمت‌ها به انجمن‌ها در سال در نهایت یک میلیارد و 300 میلیون تومان درآمدزایی خواهد داشت که درآمد نهایی 100 میلیونی با توجه به مشکلات توجیه ندارد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد یادآورشد: طبق قانون مصوب کشوری تصدی‌گری‌ها باید به بخش غیردولتی واگذار شود و در این قانون نام نهادها قید نشده و این موضوع برای تالار مرکزی قم نیز صدق می‌کند.

وی تصریح کرد: با اشاره به واگذاری 98 مجتمع در سراسر کشور به بخش غیردولتی ، این واگذاری‌ها سبب رونق این مجتمع‌ها شده است و طبق قانون اگر شهرداری هم خواهان آن باشد می‌تواند اقدام کند و قطعاً تالار مرکزی مکانی برای درآمدزایی نیست.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ارشاد خاطرنشان کرد: جلساتی هم با سازمان مالیاتی کشور برای مشکلات مالیاتی برگزار کرده‌ایم که نتایج خوبی در آینده دارد.

انتهای پیام/ح

تالار مرکزی قم به بخش غیردولتی واگذار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار