مرادخانی گفت: توانمندسازی مؤسسات قرآنی از طریق تربیت مربیان قرآن انجام می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛علی مرادخانی،معاون هنری وزارت ارشاد، شامگاه جمعه در نشست صمیمی با فرهیختگان فرهنگی، هنری و رسانه‌ای که در سالن معصومیه فرمانداری قم برگزار شد اظهار داشت: حوزه تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی از بخش‌هایی بوده که در سال جاری در معاونت هنری به‌صورت جدی دنبال می‌شود.

مرداد خانی افزود: با بیان اینکه صدور اکثر مجوزها به استان‌ها واگذار شده است، اولویت فعالیت‌های هنری با انجمن‌هاست و آن‌ها می‌توانند طبق تفاهم‌نامه‌هایی با ادارات کل ارشاد در استان‌ها تحت پوشش حمایت آن‌ها قرار گیرند و هیچ مانعی برای انجمن‌ها وجود ندارد.

معاون هنری وزارت ارشاد گفت: اولویت فعالیت‌های هنری با انجمن‌هاست و آن‌ها می‌توانند طبق تفاهم‌نامه‌هایی با ادارات کل ارشاد در استان‌ها تحت پوشش حمایت آن‌ها قرار گیرند و هیچ مانعی برای انجمن‌ها وجود ندارد.

معاون هنری وزارت ارشاد تصریح کرد: بسیاری از هنرمندان در نوبت بیمه بودند که مشکل بیمه آن‌ها برطرف شده است و تنها کسانی که تازه ثبت‌نام کرده‌اند امور بیمه‌ای آن‌ها باقی‌مانده است.

وی ابراز کرد:با اشاره به اهمیت خرید یک درصد آثار هنری، خرید یک درصد آثار هنری به‌ویژه در حوزه هنرهای تجسمی کمک شایانی به رونق آن‌ها خواهد کرد و ما به دنبال الزام‌آور بودن آن بودیم که متأسفانه نتوانستیم آن را به‌صورت قانون الزام‌آور درآوریم.

مرادخانی یادآور شد: استان قم با توجه به ظرفیت‌هایی که در آن وجود دارد می‌تواند تأثیرگذاری و اقدامات مؤثری در تئاتر دینی داشته باشد،کسانی که در زمینهٔ خرید آثار هنری اقدام کنند هزینه کرد آن‌ها جزو مدارک مثبت برای مالیاتی محاسبه می‌شود.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدعلی خسروی در این نشست اظهارکرد:در اواخر سال گذشته بیمه تعدادی از فعالان با مشکلاتی روبه‌رو شده بود که این موضوع برطرف شده و حتی 2 هزار نفر نیز به آن افزوده‌ شده است.

وی ادامه داد:با اشاره به افزایش بودجه معاونت قرآن و عترت وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی،معمولاً بودجه دستگاه‌ها 10 تا 20 درصد افزایش می‌یابد ولی بودجه این معاونت در سال جاری به میزان 100 درصد افزایش‌ یافته است.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: بودجه‌ها در سال‌های گذشته در اختیار فعالان قرارگرفته ولی بازهم انتظارات بالاست که در این شرایط باید گفت که از اخلاق قرآنی عقب هستیم و با بودجه همه مشکلات برطرف نمی‌شود.

خسروی بیان کرد: با تأکید بر اینکه تمام بودجه‌ها به ظواهر اختصاص‌یافته ولی ازلحاظ اخلاق قرآنی پیشرفتی نکرده‌ایم ، از تدبر و تفهم در قرآن دور شده‌ایم و رویکرد قرآن و عترت در حال فاصله گرفتن از فهم است.

خسروی تصریح کرد:با تأکید بر اینکه 4 هزار موسسه قرآنی تحت پوشش این معاونت قرار دارد، قرار بر آن شده که سرانه‌های حمایتی بر اساس سرانه شاگردان قرآن فهم بوده و کمک‌ها از این پس بر اساس آن خواهد بود.

خسروی توانمندسازی مؤسسات قرآنی را مدنظر قرار داد و خاطرنشان کرد: توانمندسازی مؤسسات قرآنی از طریق تربیت مربیان قرآن، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه انجام خواهد شد.

انتهای پیام/ح

اولویت فعالیت‌های هنری در استان‌ها با انجمن‌ها است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار