آیت الله نوری همدانی گفت:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید نظارت بیشتری بر محتوای کتابها و محصولات هنری داشته باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم گفت:آیت الله نوری همدانی،مرجع تقلید شیعیان  در دیدار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با مهم و حساس خواندن مسوولیت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: در سالهای گذشته کتابها و فیلم هایی با محتوای غیر اسلامی به تولید شده است که وزیر جدید باید در این زمینه حساسیت و نظارت بیشتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه نویسندگان و تهیه کنندگان این محصولات یا بی سواد و یا مغرض بوده اند افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید تعامل بیشتری با حوزه علمیه داشته باشد و از نظر مراجع و اساتید حوزه برای اسلامی کردن محتوای محصولات فرهنگی استفاده کند.

 مرجع تقلید شیعیان  با اشاره به اینکه اسلام با هنر هیچ مشکلی ندارد خاطرنشان کرد: اگر هنر در مسیر اصلی خود قرار بگیرد می تواند نقش موثری در گسترش اسلام داشته باشد.

آیت الله نوری همدانی همچنین توجه به ارتقا سطح کیفی فعالیت کانون مساجد را از اولویت های مهم این وزارتخانه دانست و افزود: با افزایش کیفیت برنامه های کانون مساجد می تواند جوانان مستعد را به سمت فعالیت های مذهبی و فرهنگی جذب کرد.

وی با اشاره به سوابق تحصیلات حوزوی آقای صالحی در حوزه علمیه قم ابراز امیدواری کرد: افزایش روابط حوزه و وزارت فرهنگ و ارشاد می تواند به گسترش فرهنگ اسلامی در جامعه و حتی کشورهای دیگر کمک کند.

انتهای پیام/ش

وزیر ارشاد با آیت الله نوری همدانی دیدار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار