معاون حزب لیبرتین آمریکا درباره‌ نهادینه شدن خشونت در دولت این کشور در برخورد با مسئله‌های مختلف هشدار داد.

مقام آمریکایی:خشونت در دولت آمریکا در حال عادی‌سازی استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ راشاتودی نوشت خشونت در آمریکا در حال نهادینه شدن است؛ زیرا حتی در سطح دولت نیز مسائل از طریق خشم و اجبار حل می‌شوند.

«آروین وهرا»، معاون حزب لیبرتین آمریکا، می‌گوید این روند باید تغییر کند. تظاهرات خشونت‌آمیز در «برکلی» کالیفرنیا و رو در رو شدن ملی‌گرایان راستگرا با گروه چپگرای «آنتیفا» روز یکشنبه به هرج و مرج وحشتناکی تبدیل شد.

تظاهرکنندگان در زمان برگزاری تظاهراتی علیه تنفر و خشونت از موانعی که پلیس بر سر راهشان قرار داده بود عبور کردند و با فعالان چپگرا درگیر شدند که به بازداشت شدن 14 نفر منجر شد. به گفته پلیس برکلی، در این درگیری‌ها دست‌کم یک نفر صدمه دید.

پلیس قبل از اینکه تظاهرات برگزار شود زدن ماسک و حمل چوب یا هر چیز دیگری را که ممکن است به عنوان سلاح استفاده شود، ممنوع اعلام کرده بود. اما گفته می‌شود شماری از تظاهرکنندگان این قوانین را نقض کردند.

راشاتودی در این خصوص با معاون حزب لیبرتین -که گفته بود خشونت در سراسر آمریکا در حال نهادینه شدن است- مصاحبه کرد. وهرا بر این باور است که تا زمانیکه یک تظاهرات خشونت‌آمیز نباشد، برگزاری آن هیچ مانعی ندارد. اما وقتی سابقه تظاهرات به یک حادثه خشونت‌آمیز (حوادث نژادپرستانه شارلوتسویل) برمی‌گردد، مشکل‌ساز می‌شود. واهر معتقد است مردم آنارشیست (اقتدارگریز) نیستند بلکه در یک موقعیت خشونت‌آمیز گرفتار شده‌اند. آنارشیست‌ها کسانی هستند که با دولت مخالفند؛ آنهایی که در خیابان نظرات مخالف را نمی‌پذیرند و با خشونت با هم درگیر می‌شوند جز این گروه نیستند.

آزادی‌خواهان بر این باورند که زمانیکه دیدگاهشان از دیدگاه طرف مقابل شکست می‌خورد نباید به زور و خشم متوسل شوند. اما مشکل این است که در تظاهرات اخیر هرگاه دو طرف احساس می‌کنند به شکست نزدیک شده‌اند، به جنگ و خشونت روی می‌آورند.

وهرا می‌گوید: دو راه پیش روی سیاست آمریکا است. یک راه که امیدوارم کشور در آن پای بگذارد این است که خشونت در سیاست را رد کند. به نظر من عادی شدن خشونت از رویکرد دولت در حل مسائل سرچشمه می‌گیرد. در واقع دولت سعی دارد مسائل را از طریق خشونت حل کند. برای مثال اگر دولت آمریکا با جهان اسلام مشکل دارد آن را از طریق خشم و نفرت حل می‌کند. آمریکا حتی در مسئله‌ برخورد با قاچاق هم با رویکردی خشونت‌آمیز پیش می‌رود. رد کردن خشونت باید در سطح فردی و دولتی صورت بگیرد تا به رشد آمریکا کمک کند.

او افزود: مسیر دوم پیش روی آمریکا گرفتار شدن در چرخه‌ خشونت است. در این حالت خشونت عادی‌سازی و وارد سیاست می‌شود. یک سیاست خشونت‌آمیز خلاف تمام معیارهایی است که آمریکا به رسمیت می‌شناسد.

انتهای پیام/

هشدار سیاستمدار آمریکایی درباره نهادینه شدن خشونت در دولت آمریکا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار