با افزایش تنش‌ها میان برلیت و آنکارا، وزیر خارجه آلمان از حمایت نکردن کشورهای اروپایی از این کشور در مقابل ترکیه انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی تلویزیون تی آر تی ترکیه، زیگمار گابریل، وزیر امور خارجه آلمان، گفت: برخی کشور‌های اتحادیه اروپا از تدابیری که آلمان برای اعمال فشار علیه ترکیه اتخاذ کرد، حمایت نکردند.

او دیروز در برلین گفت: ما خواستار حمایت کشور‌های عضو اتحادیه اروپا از تدابیری شدیم که دولت آلمان علیه ترکیه اتخاذ کرد، اما همه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا مانند ما فکر نمی‌کنند.

وزیر امور خارجه آلمان گفت: برخی کشور‌ها می‌گویند باید همانند گذشته به همکاری با ترکیه ادامه دهیم، اما ما در این‌باره دیدگاه متفاوتی داریم.

گابریل با تاکید بر مخالفت با پیشنهاد احزاب مخالف برای پایان دادن  به روند مذاکرات عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا گفت: مذاکرات اکنون پیشرفتی ندارد و متوقف کردن آن نیز می‌تواند پیام اشتباهی به طرفداران همگرایی با اتحادیه اروپا در ترکیه باشد. چنین اقدامی موجب تقویت جایگاه رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، خواهد شد.

او گفت: شخصا دوستی آلمان و ترکیه را بسیار با ارزش می‌دانم. ما با ترکیه و مردم این کشور مخالف نیستیم. امیدواریم بار دیگر دورانی فرا رسد که این دوستی با ارزش از نقش تاثیر گذار برخوردار شود.

وزیر امور خارجه آلمان درباره نقش ترکیه در ناتو نیز گفت: به رغم تنش‌های سیاسی اخیر، هیچ بحثی درباره جایگاه ترکیه در ناتو وجود ندارد.

گابریل تاکید کرد: ما به هیچ وجه مایل نیستیم که ترکیه از غرب جدا و به روسیه نزدیک شود.

انتهای پیام/

انتقاد گابریل از کشورهای اروپایی به علت حمایت نکردن از آلمان در برابر ترکیه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار