رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابهر از تحت پوشش قرار دادن همه دامداری‌های این شهرستان علیه بیماری‌های آبله، تب برفکی و تب مالت خبر داد.

دامداری‌های ابهر تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، امیرعلی کلانتری، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابهر، منطقه زنجان، اظهار کرد: طی 5 ماهه اول امسال همه دام‌های صنعتی و سنتی شهرستان توسط اداره دامپزشکی ابهر علیه بیماری‌های آبله، تب برفکی وتب مالت(بروسلوز) ایمن شدند

کلانتری تصریح کرد: به منظور پیشگیری از برخی بیماری دامی ومشترک بین انسان و دام که از نظر بهداشت عمومی و نیز اقتصادی حائز اهمیت بالایی هستند، واکسن‌های آبله، شاربن(سیاه زخم)، آنتروتوکسمی، لمپی اسکین، تب برفکی و تب مالت در سطح دامداری‌های صنعتی و سنتی شهرستان تزریق شد .

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابهر خاطرنشان کرد: در طول مدت 5 ماهه امسال تقریباً تمام پیش‌بینی سالیانه این عملیات‌‌ ها محقق شده و در مجموع تعداد 240 هزار و 574 نوبت سردام علیه این بیماری‌ها مایه‌کوبی شده‌اند.

کلانتری تصریح کرد: برای کنترل برخی بیماری‌های خطرناک مانند تب مالت، اصلی‌ترین ومهمترین راه پیشگیری، واکسیناسیون دام‌ها است که این مهم در شهرستان ابهر به بهمترین نحو صورت گرفته و در سال‌های اخیر نیز شاهد کاهش موارد انسانی تب مالت، متعاقب واکسیناسیون دام‌های روستایی بودیم .

وی افزود: دامپزشکی شهرستان ابهر علاوه بر عملیات مبارزه با بیماری هاری از طریق واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار روستاها و دامداری‌ها، عملیات مبارزه cchf تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو را نیز در دست اجرا دارد که در آینده نزدیک پوشش این برنامه نیز کامل خواهد شد.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ابهر تاکید کرد: همه اقدامات به‌صورت کاملاً رایگان انجام و دولت برای ارائه خدمات بهتر و سریع‌تر، با صرف هزینه‌های زیاد و با استفاده از توان بخش‌های خصوصی و دولتی دامپزشکی، مبارزه با بیماری‌های دامی و مشترک را در سطح دامداری‌ها با تمام توان به اجرا می‌گذارد

انتهای پیام/ز

دامداری‌های ابهر تحت پوشش واکسیناسیون قرار گرفتند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.