به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزینس اینسایدر، کارن پانتا یکی از مسئولان دانشگاه تافتس در ماساچوست آمریکا و سردبیر نشریه IEEE WIE معتقد است نرم افزارهای هوش مصنوعی و ربات های انسان نما نقش فزاینده ای در مهدکودک ها و آموزش های پیش دبستانی ایفا خواهند کرد.
وی افزوده که در آینده نزدیک شاهد افزایش حضور ربات ها در محیط های آموزشی پیش دبستانی خواهیم بود و آنها با استفاده از نرم افزارهای انتقال احساسات و عاطفه می توانند با دیگر انسان ها در کلاس های درس تعامل داشته باشند. از این فناوری ها در آینده برای تدریس و تعلیم به طور گسترده استفاده خواهد شد.
ربات ها هم می توانند بر درک و دانش خود بیفزایند و هم می توانند برای آموزش مهارت های اساسی زبانی، کدنویسی رایانه ای و کمک به برخی کودکان دارای مشکلات خاص ذهنی و حرکتی به کار گرفته شوند.
یکی از این برنامه های رباتیک Newsela نام دارد که ارتقای توانایی های کودکان برای خواندن مطالب مختلف را ممکن می کند و اخبار ساده را بر روی یک برنامه خاص در محیط تبلت به نمایش می گذارد. در حال حاضر در 75 درصد از کلاس های درس در آمریکا از این خدمات بهره گرفته می شود.
ربات خاص دیگری که به همین منظور طراحی شده Pepper یا فلفل نام دارد که می تواند افرادی مانند سالمندان یا معلولان را که نیاز به همراهی دارند، یاری دهد. این ربات به نرم افزار تشخیص عواطف و احساسات مجهز است و می تواند حال و هوای انسان ها را از طریق بررسی لحن و حالات چهره آنها درک کند. ربات دیگری به نام Rubi Project با اهداف مشابه برای استفاده در کلاس درس طراحی شده است.
نکته جالب اینکه بررسی ها نشان می دهد آمریکا در زمینه استفاده از فناوری های رباتیک در کلاس های درس از کشوری مانند سنگاپور و بسیاری دیگر از کشورهای آسیایی عقب افتاده است.
منبع: فارس
انتهای پیام/