اراده و همت یک جوان تحصیلکرده سبب افزایش دو برابری سرمایه اش آن هم در یک بیابان شده است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ این روزها که همه جا صحبت از کار و اشتغال است و دغدغه اصلی جوانان شده است جایی بر سر کاری و شغلی قرار گیرند، هستند کسانی که با فکر و اندیشه خود و باهمت ، قدم در مسیرهای بزرگ برمیدارند و در کنار این تلاش ،نه تنها خودشان بلکه بسیاری از جوانان را نیز مشغول به کار نموده اند .

اراده و همت یک جوان تحصیلکرده سبب افزایش دو برابری سرمایه اش آنهم در یک بیابان شده است ، روایتی از کار آفرینی که در ابتدای شروع به کار تنها بیابان و خارو خاشاک را روبروی خود میدید واکنون ثروتش به بیش از 15میلیارد ریال رسیده است .

 

جوان بافتی، خالق ثروتی عظیم در دل بیابان

یوسف علیرضایی دارای مدرک دکترای اقتصاد است که اکنون پس از ده سال برگشت از کشور مالزی و اتمام تحصیلاتش در شهر محل اقامت خود برای آبادانی و ایجاد اشتغال و تولید ،اقدامی موثر برداشته است .

وی ضمن بیان سختی های کار و فعالیت هایش ، از افزایش دوبرابری سود حاصل از فعالیتهایش میگوید و بیان میدارد: زمانی که شروع کردم با سرمایه ای معادل 600میلیون ریال آغاز کردم و با تمام هزینه های شخصی در این مسیر گام برداشتم اما اکنون این میزان سرمایه پس از سه سال به 15میلیارد ریال افزوده شده است .

علیرضایی در این زمینه گفت: وقتی که تحصیلات را به اتمام رساندم و برگشتم تصمیم گرفتم با توجه به تحقیقات به عمل آمده و پژوهش ها ،اقدام به راه اندازی باغی به وسعت 20هکتار نمایم .

وی همچنین با اشاره به اینکه اکنون از این میزان باغ ایجاد شده 5نوع محصول با کیفیت برداشت میشود گفت: 15جوان تحصیلکرده نیز در کنار خودش مشغول به کار هستند و 5نوع محصول به ،قیصی ،هلو،گلابی و شلیل را برداشت میکنند .

جوان بافتی، خالق ثروتی عظیم در دل بیابان

احمد کریمی رئیس جهادکشاورزی بافت نیز در این زمینه گفت : علیرضایی به عنوان کار آفرین برتر و نمونه در زمینه کشاورزی با سرمایه شخصی خود اقدام به ایجاد اشتغال و تولید نموده و اکنون در هر هکتار 3تن محصول برداشت میشود.

کریمی افزود: سالیانه تولید 60تن محصول باغی نتیجه اراده ای است که این جوان تحصیلکرده در این منطقه محروم داشته است .وی اجرای 30هکتار آبیاری تحت فشار را یکی دیگر از اقدامات این کارآفرین عنوان نمود .

یاد آور است این باغ 20هکتاری در منطقه محروم جمیل آباد شهرستان بافت و در فاصله 30کیلومتری از این روستا ایجاد شده است .

انتهای پیام/س

 

کار آفرینی یک جوان موفق در دل کویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار