معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: از جمله اهداف ما در کمیته امور زیربنایی این است که با توجه به محدودیت زمین در استان، به ازای هر درخواستی زمین واگذار نشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ پژمان نیک اقبالی در حاشیه جلسه کمیته امور زیربنایی در جمع خبرنگاران افزود:اولویت با طرح هایی است که در برنامه آمایش سرزمین ما وجود دارند.

نیک اقبالی تصریح کرد: کمیته امور زیربنایی، کمیته بسیار مهمی است و تصمیمات کلی موارد عمرانی در این کمیته بررسی می شود.

وی با اشاره به بررسی واگذاری زمین برای طرح های تولیدی، خدماتی و گردشگری در این جلسه کمیته امور زیربنایی عنوان داشت: ۱۳ پیشنهاد در این جلسه بررسی شد که در این پیشنهادات بحث های گردشگری، خدماتی، کشاورزی، تولیدات دامی و مجتمع های رفاهی مطرح شد.

نیک اقبالی گفت: باید حساسیت نسبت به این موضوع وجود داشته باشد که نوع زمینی که واگذار می شود، اگر از نوع منابع ملی است در حوزه منابع نامرغوب باشد، اگر از اراضی در اختیار مردم یعنی زراعی است باید نوع زراعت درجه دو یا ۳ باشد که بتوان آن را تبدیل کرد.

نیک اقبالی تصریح کرد: ما برای خدمات خیلی معمول و به دلیل محدویت زمین هیچ زمینی واگذار نمی کنیم.

وی افزود: اکثر طرح هایی که در این جلسه کمیته امور زیربنایی مصوب شد، طرح هایی است که اشتغال زایی در کنار آن وجود داشت و در جهت آمایش سرزمین استان است.

معاون عمرانی استاندار با اشاره به چند محدودیت در حوزه واگذاری زمین بیان کرد: متراژ زمین هایی که واگذار می کنیم متناسب با استان تعریف می شود و در بعضی حوزه ها نسبت به متراژ کشوری پایین تر است و اولویت با طرح هایی است که در برنامه آمایش سرزمین ما وجود دارد.

وی افزود: به طرح های عمومی و با حالت خدمات عمومی که استان از آن اشباه شده است مجوز نخواهیم داد.

نیک اقبالی اظهار کرد: برای واگذاری زمین سه مرحله فیلتر وجود دارد، و حساسیت نسبت به این موضوع وجود دارد و این مرحله اول برای واگذاری زمین است.

وی افزود: خوشبختانه در طی چند سال گذشته بحث فیلتر واگذاری زمین در استان نهادینه شده است و خیلی از زمین هایی که در چند سال گذشته واگذار شده بود و کارهای عمرانی روی آن انجام نشده است، در مرحله بازپس گیری است.

انتهای پیام/غ

 اولویت باطرحهای درآمایش است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.