درخشش گروه موسیقی مازندران درجشنواره جهانی موسیقی

گروه موسیقی محلی آوای تبری از مازندران دیپلم افتخار جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان را کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران،گروه موسیقی محلی آوای تبری مازندران با ۱۲ هنرمند استان به سرپرستی سید جلال محمدی در هفتمین جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان حضور یافت.

این جشنواره با شرکت هنرمندان ۲۰ کشور جهان و ۱۰۰ گروه محلی و سنتی و یک هزار ۲۰۰ موسیقی دان و خواننده همراه با نمایش‌های آئینی و محلی در شهر نسبار در استان بورگاس بلغارستان، برگزار شد.

هفتمین جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان از جمعه ۲۲ مرداد ماه جاری آغاز شده بود و به مدت یک هفته در شهر‌های مختلف بلغارستان، ادامه داشت.

هنرمندان و موسیقیدانان سنتی و محلی کشورمان برای چهارمین سال متوالی با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در هفتمین جشنواره جهانی موسیقی محلی و فولکلور بلغارستان، شرکت می‌کنند.

محمد علی کیانی رایزن فرهنگی کشورمان در بلغارستان در مراسم افتتاحیه این جشنواره با اشاره به حضور چشمگیر هنرمندان محلی و سنتی ایران در اینگونه جشنواره گفت: موسسه اروپایی جشنواره‌های فولکلور، انجمن جهانی جشنواره‌های فولکلور، شهرداری نسبار، شهرداری بورگاس، شهرداری پوموریه بلغارستان و آکادمی جهانی فولکلور برای هفتمین بار مسابقات جهانی فولکلور را برگزار کردند.

کیانی ویژگی خاص مسابقات جهانی فولکلور را پخش تمام اجرا‌ها در بیش از بیست شبکه تلویزیونی بلغارستان اعلام کرد و افزود: هیات داوران این جشنواره بر اساس میزان سختی و فنی اجرا، ارائه لباس سنتی، انتخاب اجرا، رفتار روی صحنه، ارتباط با مخاطبان و خلاقیت هنری آثار برتر را انتخاب کرد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران این موفقیت را به گروه اوای تبری و هنرمندان استان تبریک گفت و افزود:حضور در محافل و رویداد‌های معتبر بین المللی برای معرفی داشته‌های غنی فرهنگی و هنری مازندران یک ضرورت اساسی است.

احد جاودانی  افزود:موفقیت در رویداد‌های بین المللی موسیقی بیانگر جذابیت این عرصه برای مردم دنیاست. موسیقی بومی مازندران می‌تواند یک فرصت مناسب برای دیپلماسی فرهنگی باشد.

انتهای پیام/ک

طنین موسیقی مازندران در بلغارستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۶
تبریک عرض میکنم