معاون دوم ریاست اجرایی تاکید کرده که اعتماد از دست رفته مردم در صورتى باز ‌می‌گردد كه تلاش براى تك صدايى كردن افغانستان كنار گذاشته شود.

روند انحصارطلبی و تمامیت خواهی باید خاتمه یابدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دفتر مطبوعاتی معاونیت دوم ریاست اجرایی با نشرخبرنامه‌ای گفته است که حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی، با فرانس مایکل ملبین سفیر و فرستاده اتحادیه اروپا در افغانستان، در اقامتگاه‌اش دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار سفیر اتحادیه اروپا به برگزاری انتخابات شفاف و عادلانه و توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی تاکید کرده است.

وی گفته:" برگزاری انتخابات پارلمانى شفاف و تكميل پروسه توزيع شناسنامه‌های برقی بايد انجام شود و برگزاری شفاف وقابل قبول انتخابات رياست جمهورى آينده مي‌تواند اعتماد جامعه جهانى را براى تعهد كمك به افغانستان بعد از چهار سال آينده جلب كند".

در همین حال آقای محقق بیان داشته که اعتماد از دست رفته مردم افغانستان نسبت به حكومت وحدت ملى در صورتى باز مي‌گردد كه روند انحصار طلبى و تماميت‌خواهى خاتمه يافته و تلاش براى تك صدايى كردن افغانستان كنار گذاشته شده ، پروسه مشاركت ملى و احترام گذاشتن به حقوق جهت‌هاى مختلف سياسى و قومى آغاز ودر عمل تطبيق گردد .

وی اوضاع افغانستان را شکننده خوانده و گفته، نزاع بر سر بقاء يا حذف برخى مؤلفه‌هاى مهم حكومت وحدت ملى از صحنه سياسى كشور بر اوضاع نا بسامان امنيتى تأثيرات ويرانگر و منفى گذاشته تا حدى كه بسيارى از ولسوالى‌ها در ناامنى فرورفته و حتى در آستانه سقوط قرار گرفته‌اند كه مي‌شود آن را تغيير در رفتار حكومت جبران كرد .

 انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار