تعداد خبرنگاران بیمه شده در کشور به ۱۲ هزار نفر رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حسین انتظامی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در شیراز با بیان اینکه تعداد خبرنگاران بیمه شده در کشور به ۱۲ هزار نفر رسیده است ادامه داد: تعداد خبرنگاران بیمه شده در ۴ سال گذشته ۴ هزار نفر در کشور بود.

وی تصریح کرد: یکی از دلایل مهمی که در سال‌های گذشته برای بیمه شدن خبرنگاران پافشاری کردیم، ایجاد رابطه استخدامی آنان با رسانه بود.

انتظامی با بیان اینکه نبود رابطه استخدامی و ثبات در حرفه خبرنگاران را خانه به دوش کرده است گفت: با اجرای طرح بیمه خبرنگاران، این مشکل تا حدود زیادی برطرف شده و همچنان معتقدیم باید بیمه خبرنگاران توسط رسانه‌ها صورت گیرد تا شاهد ایجاد رابطه استخدامی بوده و در پی آن نیز سواد حرفه‌ای رونق گرفته و موضوع این شاخه و آن شاخه پریدن نیز رفع مشکل شود.

وی بیمه مستقیم خبرنگاران توسط دولت را مغایر اهداف این صنف عنوان کرد و افزود: این به معنای محافظه‌کاری است و خبرنگار نمی‌تواند از استقلال خود دفاع کند.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد همچنین به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات اشاره و بیان کرد: برای اجرای این مهم با چالش‌های مختلفی در کشور روبرو هستیم که نفتی بودن کشور یکی از این چالش‌ها است.

انتظامی تصریح کرد: حدود 400 دستگاه مشمول قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات هستند اما تاکنون تنها 40 دستگاه به سامانه آن پیوسته‌اند و باید برای اجرای آن بیشتر تلاش و فرهنگ‌سازی کرد.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی وزیر ارشاد وظیفه حکومت در مقابل جریان رسانه‌ای را توسعه آموزش دانست و اظهار کرد: امروز با فقدان آموزش در روزنامه نگاری‌ روبرو بوده و روزنامه‌نگاری تحقیقی به نوعی تعطیل است.

انتظامی بیان کرد: نباید فعالیت در عرصه روزنامه‌نگاری به عنوان سرگرمی باشد.

وی ادامه داد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته به دنبال پرداخت یارانه آموزش با برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی توسط رسانه‌ها هستیم تا به صورت تخصصی‌تر به موضوع روزنامه‌نگاری توجه شود.

انتهای پیام/ن

مراسم بزرگداشت روز خبرنگار در شیراز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.