سنندج؛

تجهیز مدارس استان کردستان تا مهرماه سال جاری

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان از اختصاص 2.5 میلیارد تومان برای تامین تجهیزات مورد نیاز مدارس استان تا مهرماه سال جاری توسط سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد .

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،رشید قربانی امروز  در جلسه شورای آموزش و پرورش کردستان،گفت: در کنکور سراسری امسال 30 نفر به عنوان رتبه‌های تک رقمی در رشته‌های مختلف علوم انسانی، ریاضی، تجربی، هنر و زبان‌های خارجی معرفی شدند که رتبه ششم کنکور انسانی کردستانی است و این افتخاری برای استان است.

وی افزود: در بین پنج شهرستان استان که تاکنون بررسی‌های پس از کنکور را انجام داده‌اند، مشخص شد که 1.5 برابر سال گذشته رتبه زیر سه هزار کسب کرده‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با اشاره به اینکه سال گذشته 600 رتبه زیر سه هزار در استان داشته‌ایم، عنوان کرد: طبق بررسی‌های این پنج شهرستان پیش بینی می‌شود تعداد رتبه‌های کمتر از سه هزار به 900 نفر در استان برسد.

وی تصریح کرد: در نتیجه مسابقات فنی و حرفه‌ای و کاردانش در ماه گذشته هم کردستان موفق به کسب رتبه چهارم فنی و حرفه‌ای و رتبه سوم کاردانش شد.

قربانی اعلام کرد: کردستان همچنین در حوزه سلامت دانش موزان هم موفق به کسب رتبه چهارم کشوری شد.

وی ادامه داد: کردستان در نمرات نهایی دانش آموزان نیز در سال تحصیلی 94-95 رتبه 17 کشوری را داشت که امسال با رشد چهار درصدی به رتبه 13 ارتقاء یافت.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در ادامه خاطرنشان کرد: در مسابقات فرهنگی هنری مدارس کشور که از 20 تیر تا 15 مرداد برگزار شد، استان کردستان موفق به کسب 28 رتبه اول تا سوم شد.

وی همچنین با اشاره به سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به کردستان، اعلام کرد: طی بازدیدی که از شهرستان‌های مختلف استان صورت گرفت، وعده احداث 44 مدرسه داده شد که 40 مورد از آنها در روستاها و چهار مورد نیز در شهرها ساخته خواهد شد.

قربانی همچنین از اختصاص 2.5 میلیارد تومان برای تامین تجهیزات موردنیاز مدارس استان تا مهرماه سال جاری توسط سازمان نوسازی مدارس کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این مهم در همین مدت محقق شود.

انتهای پیام/م

کسب 28 رتبه برتر کردستان در مسابقات فرهنگی هنری مدارس کشور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.