رئیس دانشگاه شهرضا گفت: خبرنگار با ابزار کلمات می‌تواند یک هویت ایرانی اسلامی بسازد، از جنگ‌ها جلوگیری و یا مسیر جدیدی را به سوی پیشرفت و توسعه ایجاد کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،امیرحسین علی‌بیگی عصر امروز در جلسه‌ای که به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار در محل دانشگاه دولتی این شهرستان تشکیل شد، با تبریک روز خبرنگار و تشکر از همکاری و تعاملات دوسویه خبرنگاران با دانشگاه، اظهار داشت: نقش خبرنگاران و رسانه‌ها در انتقال اطلاعات و آموزش مردم غیرقابل انکار است، چراکه اگر به هر گونه‌ای اطلاعات غلط به مردم جامعه برسد، باعث وارد آمدن آسیب بزرگی به جامعه خواهد شد.

وی با بیان اینکه حمایت از رسانه‌های بومی هر منطقه در واقع حمایت از پیشرفت و توسعه آن منطقه محسوب می‌شود، افزود: رسانه‌ها نقش مؤثری در تقویت هنجارهای مثبت و زدودن ناهنجاری‌ها و فرهنگ‌پذیری جامعه دارند.

رئیس دانشگاه شهرضا با بیان اینکه بدون شک حرفه ارزشمند خبرنگاری، شغلی شریف و ارجمند در عرصه ارتباطات است، گفت: نگارندگان متین و خستگی‌ناپذیر خبر، همچون پروانه‌ای جسور، خود را بر آتش شمع حوادث روزگار می‌زنند و این آزادگی و شجاعت، رمز محبوب شدن این بلندهمتان راست قامت است.

وی با بیان اینکه خبرنگاران به عنوان چشمان جامعه منعکس‌کننده زشتی و زیبایی‌های آن و جهان پیرامون هستند، اذعان داشت: گروهی که روح تعهد در کالبد آن‌ها دمیده و در این برهه از زمان که دنیای اهریمنی در برابر ارزش‌های اسلامی و ایرانی وطنمان صف‌آرایی کرده‌اند، با اطلاع‌رسانی به موقع و مسؤولانه خود به مصداق آیه شریفه «نون و القلم و ما یسطرون» تنویرگر اذهان و افکار عمومی هستند.

علی‌بیگی با بیان اینکه امروزه تکنولوژی با روند شتابانی رشد و توسعه پیدا کرده و رسانه‌ها باید همپای سایر مظاهر توسعه آن پیشرفت کنند، ابراز کرد: ارتباطات نباید انحصاری و در دست فرد یا گروه خاصی باشد.

وی با اشاره به اینکه انتشار خبر دقیق و درست از ویژگی‌های رسانه‌های شهرستان شهرضا است، تصریح کرد: اصحاب رسانه با پرهیز از انعکاس اخباری که به نوعی افکار عمومی را به مخاطره می‌اندازد، در جامعه معجزه می‌آفرینند و سبب تشویش اذهان عمومی نمی‌شوند.

رئیس دانشگاه شهرضا با بیان اینکه امروزه پشت پرده بسیاری از نبردها و اختلافات کشورهای مختلف جهان، تغییرات بهای شاخص بورس و نوسانات قیمت کالاهای اساسی است، اضافه کرد: ژورنالیست بودن یک قدرت است، خبرنگار با ابزار کلمات می‌تواند یک هویت ایرانی اسلامی بسازد، از جنگ‌ها جلوگیری و یا مسیر جدیدی را به سوی پیشرفت و توسعه ایجاد کند.

وی با بیان اینکه در عصر حاضر رسانه از مهم‌ترین ارکان پیشرفت و توسعه در جوامع مختلف است و خبرنگار مهم‌ترین رکن آن محسوب می‌شود، گفت: از جهت انتقال صحیح اخبار و اطلاعات با وجود فضاهای مجازی که در دسترس همگان است، انتقال صحیح اطلاعات نقش بسیار مهمی داشته، به نحوی که انتقال اطلاعات غلط موجب گمراهی در قضاوت مردم می‌شود.

علی‌بیگی در ادامه بیان کرد: امروز دشمنان درصدد هستند با انتشار اطلاعات غلط تمام سیستم‌ها را منحرف کرده و ایران را دچار مشکل و مخاطره کنند و اعلام کنند که ایران کشوری است که هرج و مرج و آشوب و بی‌برنامگی در آن حاکم است و با این کار در تلاش هستند مردم را دچار دلسردی و ناامیدی کنند.

وی در پایان تأکید کرد: ما نباید مردم را ناامید کنیم حتی اگر از جهت فکری، سیاسی و جناحی با هم اختلاف داریم نباید این اختلاف‌ها منجر به ایجاد فضای یاس و ناامیدی و دلسردی برای جامعه شود بلکه باید برای امنیت ملی خود ارزش و اعتبار قائل شویم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.