اصفهان؛

خبرگزاری علم و فرهنگ بزودی فعالیت خود را در اصفهان آغاز می کند

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: خبرگزاری 'سینا پرس' به عنوان خبرگزاری تخصصی علم و فرهنگ بزودی در اصفهان راه اندازی می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی تیموری عصر دیروز در جمع خبرنگاران افزود: تلاش می کنیم تا این خبرگزاری در روز خبرنگار در اصفهان، فعالیت خود را آغاز کند.

وی اظهار کرد: هرچند خبرگزاری های بسیاری در ایران فعالیت دارند، ولی در عرصه خبرگزاری های تخصصی بسیاری فقیر هستیم زیرا اطلاع رسانی تخصصی، کارکرد و کاربرد خاص خود را دارد.
خبرگزاری علم و فرهنگ(سینا پرس) با نشانی اینترنتی sinapress.ir در 16 مرداد 1393 همزمان با سی و چهارمین سالروز تاسیس جهاد دانشگاهی با هدف ارتقای سطح خبررسانی علمی، اطلاع‌رسانی پیشرفت‌های علمی و رویدادهای علم، فناوری و سلامت در کشور، معرفی پیشرفت‌های علمی، اطلاع‌رسانی مهمترین رویدادهای حوزه علم، فناوری و سلامت در جهان و معرفی چهره‌ها و رویدادها برجسته و مهم علم ایران و جهان به مخاطبان، کار خود را آغاز کرد.
خبرگزاری علم و فرهنگ در کنار خبرگزاری های ایسنا و ایکنا، سومین خبرگزاری جهاد دانشگاهی محسوب می شود.

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان با اشاره به فعالیت جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی در سه بخش فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اظهار کرد: در بخش فرهنگی، این مرکز ششمین دوره مسابقات علمی دانشجویان مسلمان را با حضور دانشجویان 60 کشور در نیمه دوم مهر سالجاری برگزار می کند.

وی با اشاره به حضور جهاد دانشگاهی در نمایشگاه فناوری های نوین شهری، گفت: در این نمایشگاه پنج دستاورد این جهاد رونمایی خواهد شد.

تیموری گفت: انتشار 33 عنوان کتاب و برگزاری شش نشست تخصصی از دیگر فعالیت های بخش فرهنگی این واحد جهاد دانشگاهی است.

وی به فعالیت های پژوهشی جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی نیز اشاره کرد و افزود: سال گذشته هشت پروژه تحقیقاتی در این مرکز خاتمه یافت و هشت پروژه نیز آغاز شد.
تیموری با بیان اینکه حوزه پژوهشی جهاد دانشگاهی دانشگاه صنعتی در چهار بخش برق، شیمی، کشاورزی و ژئوشیمی فعالیت می کند، گفت: این پروژه ها در بخش های نظامی، برق، مدیریت شهری، حفظ منابع آبی و محیط زیستی و کشاورزی کاربرد دارد.

وی با اشاره به پژوهش ها و پروژه های تحقیقاتی جهاد دانشگاهی واحد دانشگاه صنعتی در حوزه آب و منابع آبی تصریح کرد: تلاش می کنیم در برنامه ششم جهاد دانشگاهی واحد دانشگاه صنعتی، این مرکز به قطب منطقه ای آب در سطح کشور تبدیل شود و این مساله با توجه به وضعیت آبی اصفهان، بسیار ضرورت دارد.
رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان گفت: بیش از 24 مقاله همکاران این مرکز در مؤسسهٔ اطلاعات علمی Institute for Scientific Informatio) ISI) به چاپ رسیده است.

وی ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی منطقه ویژه علم و فناوری در اصفهان، این استان با ورود به مباحث دانش از جمله فناوری های پیشرفته و توجه به محیط زیست، از مشکلات صنعت نجات یابد.

تیموری اظهار کرد: در حوزه آموزشی، می کوشیم مرکز آموزش های علمی و کاربردی دانشگاه صنعتی به مرکز تامین و تربیت نیروی متخصص نفت، گاز و پتروشیمی تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از آموزش های این مرکز به زبان خارجی، ویژه افرادی که متقاضی حضور در شرکت های خارجی هستند و برخی از دانش پژوهان کشورهای همسایه، برگزار می شود.

همچنین رییس موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی نیز در این نشست خبری گفت: در حال حاضر یکهزار و 700 دانشجو در 34 رشته در مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و کارشناسی ارشد مشغول به تحصیل هستند.

عبدالحسین رضایی افزود: این موسسه آموزش عالی دارای سه دانشکده علوم و فناوری های نوین، محیط زیست و علوم انسانی است و تلاش ما آن است که با پیوند بخش صنعت و کار، این مرکز از یک مرکز آموزش عالی به موسسه ای کارآفرین تبدیل شود.

رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان نیز در این نشست با اشاره به فعالیت این مرکز در سه بخس آموزشی، پژوهشی و فرهنگی، گفت: در بخش آموزشی بدنبال ایجاد بزرگترین کالج آموزشی در سال 1400 هستیم.
محمود مرآثی گفت: انواع آموزش های کوتاه مدت، ضمن خدمت 18 دستگاه دولتی و آموزش زندانیان در عرصه های کار و تولید از مهمترین برنامه های بخش آموزش ماست.

وی افزود: شش مرکز آموزشی این واحد جهاد دانشگاهی در سطح استان 30 هزار نفر دوره آموزشی را در سال گذشته برگزار کردند.

رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان افزود: برگزاری دومین جشنواره ملی داستان زاینده رود در اردیبهشت سالجاری،انتشار 49 جلد کتاب، برگزاری مسابقات ملی مناظره دانشجویی، بازدید از مراکز علمی، انجام 419 طرح نظرسنجی و افکارسنجی، راه اندازی کارگاه مهارت های قرآنی و تفسیر موضوعی قرآن و برگزاری کلاس های تربیت مربی قرآنی کودک از مهمترین برنامه های بخش فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد اصفهان است.

مرآثی ادامه داد: در حوزه پژوهشی نیز 10 طرح پژوهشی با کارفرمایی سازمان های مختلف، هفت نشست تخصصی در حوزه گردشگری و ارتباط آن با بخش های مخلف هنر، همایش صدای شهر، تولید کتاب اصفهان شهر خلاق و تدوین و اجرای اولین دوره تربیت پژوهشگر در این مرکز انجام شده است.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.