یک دندانپزشک با اشاره به تحت پوشش بیمه قرار نگرفتن هزینه‌های دندانپزشکی گفت: هر ایرانی به طور متوسط ۶ دندان پوسیده و کشیده دارد.

هر ایرانی ۶ دندان از دست رفته داردلیلا صدقی دندانپزشک و عضو انجمن دندانپزشکان ایران در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار کرد: رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان باعث شیوع بیماری پوسیدگی دندان در کشور می‌شود که علت آن مسائل مختلفی از جمله ژنتیک و عوامل ریز فاکتور است.

وی بیان کرد: افراد باید در مصرف مواد قندی و شیرین افراط نکنند و پس از غذا خوردن دهان خود را به وسیله آب شست و شو داده و مسواک بزنند تا کمتر دچار عارضه پوسیدگی دندان می‌شوند.

این دندانپزشک گفت: تحت پوشش بیمه نبودن خدمات دهان و دندان توجیه مناسبی ندارد و متاسفانه پرداخت از جیب مردم در حوزه دندانپزشکی نزدیک به 100 درصد است که بر این اساس انتظار می‌رود پوشش بیمه‌ای مناسب برای خدمات دندانپزشکی از اولویت‌های نظام سلامت در نظر گرفته شود.

وی عنوان کرد: پوسیدگی دندان در اثر فعالیت باکتری‌ها انجام می‌شود که باکتری های آن به دندان‌های سالم منتقل و باعث ایجاد سوراخ در داخل دندان و پوسیدگی دندان می‌شود.

صدقی بیان کرد: باید فرهنگ در بین افراد جا بیفتد که برای هر کاری نباید آناتومی و فیزیک طبیعی بدن را به وسیله عمل‌های زیبایی جراحی بر هم بزنند.

وی تاکید کرد: فضای مجازی و به خصوص اینستاگرام برای انجام عمل‌های زیبایی قابل اعتماد نبوده و مردم باید برای انجام این کار از متخصصین این حوزه مشورت بگیرند.

این دندانپزشک گفت: هزینه‌های دنداپزشکی در ایران نسبت به سایر کشور‌ها کمتر است، اما متاسفانه به دلیل نداشتن بیمه خوب و تحت پوشش قرار نگرفتن خدمات دندانپزشکی باعث نگران بودن هزینه‌های دندانپزشکی در بین مردم می‌شود.

وی یادآور شد: کودکان بالای 4 سال در تهران بالاترین آمار پوسیدگی دندان را دارند  و هر ایرانی به‌طور متوسط 6 دندان پوسیده، پُرشده و کشیده دارد. 

انتهای پیام/

 تعداد دندان های پوسیده ایرانی ها چقدر است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار