امام جمعه زنجان گفت: هیچ دین و مذهبی به اندازه اسلام به انسان کرامت نداده است.

جایگاه ویژه کرامت انسانی در اسلامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت امام رضا (ع) گفت : به تعبیر امام رضا (ع) امام عالم ترین ، با تقواترین،عابدترین و شجاع ترین فرد در زمان خود است که حکم و قضاوت او قوی تر ، واقع بینانه تر و نزدیکتر به احکام الهی است.
 
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به مراسم تنفیذ و تحلیف رییس جمهور به عنوان یکی دیگر از اتفاقات مهم در تاریخ انقلاب شکوهمند اسلامی افزود : دیروز روز تنفیذ رای مردم نسبت به رئیس جمهوری بود که با حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای انتخاب شد.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان افزود : مشروعیت دوازدهمین رئیس جمهور منتخب مردم نیز باید از سوی رهبری امضا می شد که این امر مهم دیروز با حضور سران قوا و مسئولان کشور در حسینیه امام خمینی (ره) اتفاق افتاد و رهبر معظم انقلاب اسلامی خطوط کلی اجرا و سیاست را اعلام کردند.
 
وی با بیان اینکه سالروز قیام مشروطیت است گفت : قیام مشروطیت با محور عدالت خواهی ، نهضت ملی نفت و انقلاب شکوهمند اسلامی سه قیام مهم در عصر ما بودند.
 
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی با اشاره به اینکه امروز در تقویم کشور روز حقوق بشر و کرامت انسانی و فرهنگ عمومی نامیده شده است، افزود: هیچ دین و مذهبی به اندازه اسلام به انسان کرامت نداده است و امروز عده‌ای که خود این حق را زیر پا می‌گذارند، از جمله آمریکا، صلاحیت صحبت در این مورد را ندارند.
 
خطیب جمعه زنجان به سالروز شهادت امیر خلبان بابایی به عنوان مظهر شجاعت و غیرت و سالروز شهادت امیر سرلشگر خلبان شهید حسین لشگری اشاره و یاد آنان را گرامی داشت.
 
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به 17 مرداد سالروز شهادت محمود صارمی و تعدادی از دیپلمات های ایرانی به دست طالبان و روز خبرنگار هم اشاره کرد و گفت : خدا قوت به همه خبرنگارانی که با احساس مسئولیت برای بالا بردن آگاهی مردم در این عرصه خدمت می کنند.
 
حجت الاسلام والمسلمین خاتمی گفت : توجه به مسایل اقتصادی مردم ، تعامل سازنده با جهان و ایستادگی در مقابل دشمنان با قدرت تمام مهمترین محورهای مورد تاکید مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ ریاست جمهوری بود.

 

انتهای پیام/ن

 

خطبه های نماز جمعه زنجان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.