نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه زنجان نمازجمعه را ازبرکات انقلاب اسلامی خواند و گفت : نماز جمعه قرارگاه ایمان، اخلاق، بصیریت، وحدت و معنویت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛حجت الاسلام و المسلمین خاتمی در خطبه های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به5مردادماه سالروز نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی گفت : اولین نمازجمعه در پنجم مردادماه توسط آیت‌الله طالقانی اقامه شد. مقام معظم رهبری فرمودند که نمازجمعه، قرارگاه ایمان، اخلاق، بصیریت، وحدت و معنویت است، نمازجمعه از برکات انقلاب اسلامی است، نمازجمعه از یادگاران امام راحل است که پای‌بندان به انقلاب اسلامی و مومنان خودشان را موظف به حضور در این عرصه می‌دانند.
وی با اشاره به اینکه نماز جمعه برای همه است، تاکید کرد: این نماز عبادی سیاسی برای هیچ حزب و جناحی نیست.
خطیب جمعه زنجان با بیان اینکه مقام معظم رهبری در سخنان خود تاکید داشتند که امام جمعه باید جایگاه پدری نسبت به ملت داشته باشد، افزود: باید در نماز جمعه بر مسائل و حضور جوانان تاکید بیشتری شود.
خاتمی با بیان اینکه ششم مردادماه روز کارآفرینی و مهارت‌افزایی است،اضافه کرد:اشتغال و بیکاری یکی از مهم‌ترین موضوعات در کشور محسوب می‌شود که فارغ‌التحصیلان با آن مواجه هستند که در این راستا مهارت‌افزایی هم چند سالی است که در کشور انجام می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به فرا رسیدن ایام حج، گفت: حج یکی از فرایض و عمل مهم در اسلام محسوب می‌شود که افرادی که استحقاق مالی دارند باید نسبت به بجا آوردن حج اقدام کننداما حجاجی که از کشورمان به قصد انجام مناسک حج به عربستان اعزام منی‌شوند باید کاملا آگاه به قوانین باشند و بصورت آگاهانه رفتار کنند تا دچار بروز مشکلات در کشور عربستان نشوند و با خیال آسوده به عمال خود بپردازند.
خاتمی همچنین با اشاره به حضور تیم نوآوران سلامت در منطقه گرماب شهرستان خدابنده از توابع استان زنجان، از فعالیت و حرکت جهادی وزیر بهداشت در اجرایی طرح سلامت قدر دانی کرد.
انتهای پیام/ش


خطبه های نمازجمعه زنجان در 6مردادماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.