شهردار اصفهان در جلسه شورای سازمان نوسازی و بهسازی اصفهان از آغاز طرح احیای دولتخانه صفوی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی جمالی‌نژاد در جلسه شورای سازمان نوسازی و بهسازی اصفهان از آغاز طرح احیای دولتخانه صفوی خبر داد.

وی ضمن بیان اهم اقدامات انجام شده در فاز اول از ارائه پیشنهاد مداخله و اقدام برای تک تک بناها و محوطه‌ها و ارائه ضوابط ساخت و ساز در محدوده دولتخانه صفوی در تکمیل مطالعات طرح احیای دولتخانه صفوی خبر داد.

شهردار اصفهان ادامه داد: شناخت وضعیت محدوده دولتخانه صفوی در 4 دوره تاریخی، بازشناسی و بازترسیم کلیه بناهای تاریخی در دوره صفویه، تدقیق و جانمایی بناهای تاریخی دوره صفویه بر روی نقشه امروزی شهر، بررسی گزارش‌های باستان شناسی و بررسی تمام طرح‌های فرادست محدوده از سال 1338 تاکنون و تعیین محدوده‌های مداخله و ارائه الگوهای پیشنهادی شبکه معابر در محدوده دولتخانه صفوی از جمله اقدامات انجام شده در فاز اول این کار است.

وی همچنین ضمن بازدید از پیشرفت پروژه سالن اجتماعات گلستان شهدا و در حاشیه جلسه با معاونت عمرانی استانداری و مدیرکل بنیاد شهید در محل اظهار داشت: با توجه به اینکه شهر اصفهان بیشترین تعداد شهدا و جانبازان را نسبت به جمعیت به خود اختصاص داده است، ساخت این سالن در همجواری تخت فولاد و گلستان شهدای اصفهان و با معماری ایرانی-اسلامی که با شأنیت محل هم‌خوان باشد یکی از آرزوهای دیرینه شهروندان اصفهانی بوده و هست.

جمالی‌نژاد با بیان اینکه این سالن با سازه فضاکار اجرایی می‌شود از سرعت بالای مراحل عملیات اجرایی از قبیل عملیات خاکبرداری، ریگلاژ و گچ‌ریزی، حفاری شمع و اجرای بتن مِگر، اجرای فنداسیون و سقف شمالی و جنوبی و عملیات اجرای لاشه چینی و آرماتوربندی رواق شمالی در یک بازه زمانی بسیار کوتاه تجلیل کرد.

وی با اشاره به اینکه سالن جدید گلستان شهدای اصفهان در فضایی به مساحت پنج هزار متر مربع و فضای پارکینگ با مساحت بیش از 3 هزار و مترمربع در حال اجراست، از نصب اسکلت فلزی و نازک‌کاری آن از پایان شهریورماه امسال خبر داد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار