نگاه به حج یک نگاه فرهنگی است که روح جامعه را سالم سازی می‌کند و بیماری‌ها را از جامعه می‌زداید و به نوعی در جامعه خیرات را ترویج می‌کند پس بنابراین سرمایه‌گذاری در حج یک سرمایه گذاری فرهنگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ هوشنگ عطاپور در همایش آموزشی توجیهی زائرین در ارومیه، اظهار داشت: نگاه به حج یک نگاه فرهنگی است که روح جامعه را سالم‌سازی می‌کند و بیماری‌ها را از جامعه می‌زداید و به نوعی در جامعه خیرات را ترویج می‌کند پس بنابراین سرمایه‌گذاری در حج یک سرمایه‌گذاری فرهنگی است.

وی تصریح کرد: بحث حج و تشرف به مکه مکرمه جزء حقوق دینی است و اینکه چون مکه در کشور دیگری است ما باید از این حق چشم پوشی کنیم اعتقاد بسیار غلطی است و متاسفانه اخیرا شاهد فضاسازی‌هایی در شبکه‌های اجتماعی برای تشویش افکار حجاج و زائران بوده‌ایم که این افراد می‌خواستند فضایی فراهم کنند تا ما نتوانیم از حق خود برای شرکت در مراسم حج استفاده کنیم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی عنوان کرد: دشمنان جمهوری اسلامی ایران تلاش کرده‌اند چهره‌ غیرواقعی از ایران نشان دهند و پروژه‌ ایران هراسی در جامعه و افکار بین‌الملل ترویج می‌کنند درواقع درصدد این موضوع هستند که از ایران و شیعه چهره‌ غیرواقعی نشان دهند ولی حضور جمعیت مسلمانان اهل تشیع و اهل تسنن در کنار هم در حج ابراهیمی به نوعی افشای توطئه‌های این دشمنان است.

وی ادامه داد: زائران باید تلاش کنند با حضور ارزشمند خود و با عمل به آموزش‌هایی که در این همایش توسط مسئولین محترم ارائه می‌شود چهره‌ واقعی ایران و جمعیت مسلمان چه شیعه و سنی را به جهانیان نشان دهند.

عطاپور اشاره کرد: توطئه دیگری که دشمنان سعی بر دامن زدن به آن می‌کنند ایجاد تفرقه بین اهل سنت و شیعه می‌باشد هرچند که هیچ تفرقه و اختلافی وجود ندارد و حضور مسلمانان اهل تسنن و شیعه امروز در این همایش کنار هم تعامل این برادران دینی با یکدیگر و واهی بودن این خیال دشمنان را به خوبی به تصویر کشیده است که نشان می‌دهد کشور ایران متحد و منسجم می‌باشد.

وی تصریح کرد: جامعه ما با توجه به آسیب‌های فرهنگی که وجود دارد نیازمند برنامه‌های فرهنگی است و از روزی که ثبت نام حج شروع می‌شود تا برنامه‌های قبل از تشرف به مکه و مدت زمانی که حاجیان در مکه حضور دارند یک ارتباطات رسانه بین عربستان و استان‌ها صورت می‌گیرد یک جریان معنوی در جامعه ایرانی شکل می‌گیرد این جریان معنوی و اعتقادی و دینی باعث می‌شود که روح معنویت در کشور حاکم شود این سرمایه معنوی است که با هیچ رقم ریالی قابل مقایسه نیست.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری آذربایجان غربی گفت: جریان حج سبب سالم‌سازی جامعه می‌شود و برنامه‌های حج که به نوعی جامعه را درگیر می‌کند یک تبرکی به جامعه می‌بخشد که این تبرک باعث از بین رفتن بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات جامعه می‌شود.

وی ادامه داد: نگاه به حج یک نگاه فرهنگی است که روح جامعه را سالم سازی می‌کند و بیماری‌ها را از جامعه می‌زداید و به نوعی در جامعه خیرات را ترویج می‌کند بنابراین سرمایه گذاری در حج یک سرمایه گذاری فرهنگی است.

انتهای پیام/ب

 

سرمایه‌گذاری در حج کمک به اعتلای فرهنگ است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.