شهربافران در سالروز شهادت ششمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت و طلایه دار مذهب مقدس تشیع حضرت امام جعفر صادق(ع) غرق در اندوه و ماتم شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مردم مومن بافران  امروز با حضور در حسینیه بافران به عزاداری برای طلایه دار مذهب مقدس تشیع پرداختند.

مردم عزادار در این روز با دسته روی از مسجد جامع بافران به سمت بقعه شهدای گمنام ، قدمگاه امام رضا (ع) ومسجد حضرت فاطمه الزهرا(س) با برپایی هیئت های سینه زنی و زنجیرزنی همچنین مرثیه سرایی توسط ذاکرین اهل بیت (ع) در عزای ششمین پیشوای دینی خود به سوگ نشستند.

حجت الاسلام حبیبی کارشناس و استاد حوزه در این مراسم بیان داشت : رهبران فرقه های مختلف اهل سنت شاگرد امام صادق علیه السلام بودند اما متأسفانه بجای دل دادن به معارف اهل بیت و سرسپرده بودن، ساز مخالف زده و ادعای منیت کردند و خود را تسلیم امامت نکردند.

وی در ادامه افزود : دلیلی که داشتند این بود که کسی که خود را تسلیم امام کند باید دست از نظرات خود بردارد و عبد خدا بشود و همین امر آنها را اذیت میکرد.

این استاد حوزه اظهار داشت : متاسفانه اطاعت از امام را که همان عبودیت خدا بود کنار زدند و به دنبال اطاعت نفس و طاغوت که عبودیت شیطان بود رفتند.

وی تصریح کرد : جایگاه ولایت و مقام امام برای انسان روشن میشود حلقه اتصال بین غدیر و مهدویت همین خلافت نورانی امامت می باشد که هر یک نقشی فوق العاده را ایفا نمودند.

حجت الاسلام حبیبی بیان داشت : امام صادق علیه السلام با تشکیل کلاس های تخصصی و تولید علم قدمی جدی را در عرصه معرفت سازی برداشتند .

وی تبیین مبانی غدیر و حل شبهات آن و اشارات متعدد به مهدویت و مقام منجی آخرالزمان را از کارهای اساسی امام صادق علیه السلام عنوان کرد .

حبیبی در پایان افزود : منصور دوانیقی به عنوان پادشاه ستمگر عباسی تاب تحمل امام را نداشت و حضرت را به شهادت رساند.

شایان ذکر است، امام صادق(ع) در 17 ربیع الاول سال 83 هجری قمری در مدینه به دنیا آمد و در 25 شوال 148 هجری در سن 65 سالگی به دست منصور دوانیقی خلیفه عباسی مسموم و به شهادت رسیدند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار