سی و سومین یادواره 27 شهید روستای آزران از توابع بخش برزک کاشان و مراسم شهادت امام جعفر صادق علیه‌السلام رییس مکتب جعفری در حسینیه احمدیه این روستا برگزار می‌شود.

سی و سومین یادواره شهدای روستای آزران کاشان برگزار می‌شودسید هادی رضوی رییس ستاد یادواره شهدای روستای آزران در گفت‌وگو باخبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این یادواره با سخنرانی حجت‌ا‌لاسلام محمد باقر حیدری کاشانی، کارشناس برنامه سمت خدا شبکه سه سیما از ساعت 10:30 صبح روز جمعه 30 تیرماه در حسینیه احمدیه روستای آزران برگزار می‌شود.


سید هادی رضوی، تلاوت سید محمد کرمانی قاری بین‌المللی و نفر اول مسابقات تونس ،اجرای عبدالرضا گنجی و مداحی حاج محمد یزدخواستی از اصفهان را از دیگر برنامه‌های این یادواره برشمرد و گفت:یادواره امسال نیز طبق هر سال ‌با اقامه نماز جماعت ظهر و عصر و پذیرایی میهمانان از سفره پرخیر و برکت شهدا به پایان می‌رسد.


وی، تصریح‌کرد: مراسم «شبی با شهدا» نیز در آستانه برگزاری یادواره امشب بعد از نماز مغرب و عشا با حضور پدر و مادر شهید طهماسبی از شهدای مدافع حرم، قرائت دعای کمیل توسط خادم جمکران حاج عباس محمدی و پخش کلیپ شهدای آزران اجرامی‌شود.


به‌گفته‌وی، برپایی نمایشگاه« انتظار از بقیع تا سوریه» با غرفه‌های نمونک قبرستان بقیع، یادمان شهدای دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای گمنام، عفاف و حجاب و خانواده، فضای مجازی و خانواده، آشنایی با نهج‌البلاغه، مهدویت، عرضه کتاب و محصولات فرهنگی در حسنیه احمدیه از برنامه‌های جنبی یادواره شهدای آزران است.


رییس شورای اسلامی روستای آزران در ادامه با تاکید بر این سخن مقام معظم رهبری که «زنده‎‌نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست» افزود:ترویج فرهنگ جهاد، شهید و شهادت و تبیین سیره و سلوک حیات جاودانه و طیبه شهدا از یکی موثرترین راهکارهای مقابله با تهاجم فرهنگی برای نسل جوان است.


رضوی، با اشاره به اینکه "حسن خیراندیش" شهید جاوید الاثر این روستا ا ست که هنوز مادرش چشم به راه آمدن پیکرش هست گفت :این شهید والامقام در عملیات "والفجر یک" گفته بود«دوست دارم مثل حضرت فاطمه زهرا(س) قبرم مشخص نباشد.»


به گفته وی، شهیدان حسن خیراندیش، عبدالله و ابوالفضل باقدرت، محمدرضا زمانی مقدم، عمرانعلی، غلامحسین و حسین سعادت، امرالله، محمد علی، مرتضی، عباس و عبدالله معصومی،حاج علی عباس و شعبانعلی حسنی،محمدرضا کریم پرست،حاج ناصر اربابیان، علی رودی،غلامعلی میرزابیگی، عباس و فیض الله امیری،مهدی خیرپرست، محسن بهرامی، مرتضی پایدار،مصطفی لطیفی، حجت الاسلام عباس خیر اندیش و حجت الاسلام محمد زاهدی 27 شهید سرافراز روستای آزران می‌باشند که هر کدام گنجینه‌ای از ایثار و ایمان و پایمردی در راه دفاع از این آب و خاک هستند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار