نمایشگاهی از آثار هنرمند استاد 'مهدی ضیاءالدینی' در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج برپا شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛در این نمایشگاه 42 اثر نقاشی در اندازه های مختلف با 2 موضوع شامل افسانه ها و اساطیر کُردی، مناظر و طبیعت، با الهام از طبیعت و فولکلور منطقه کردستان به تصویر در آمده است.
سوارو، شیخ ره ش و شیخ مه ند، شور مه حموود و مه رزینگان و پاییزه از افسانه های منطقه کُردنشین که بیشتر دارای روحیات و فضایی عرفانی و عاشقانه هستند، در کنار نقاشی از طبیعت زیبای اطراف شهر سنندج مجموعه 42 اثر این استاد نقاشی در سال های 95 و 96 را شامل می شود.
استاد مهدی ضیاء الدینی در سال 1340 در شهر سنندج دیده به جهان گشود واز دوران کودکی فعالیت نقاشی داشته اما از سال 1355 زیر نظر برادر خود استاد هادی ضیاء الدینی از اساتید به نام تجسمی کشور به صورت حرفه ای به نقاشی روی می آورد و با ورود به دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران و زیر نظر استاد روئین پاکباز به ادامه فعالیت پرداخت.
استاد ضیاء الدینی با بیش از 25 سال تدریس در مراکز مختلف هنری و دانشگاه های استان،هنرمندان بسیاری رادر زمینه تجسمی پرورش داده و اغلب آنان امروز از هنرمندان مطرح استان محسوب می شوند.
برگزاری ده ها نمایشگاه گروهی و انفرادی در داخل و خارج از کشور از جمله سنندج، سقز، بانه، مریوان، چابهار، بیجار، اصفهان، تبریز، بوشهر و تهران در داخل کشور و نمایشگاه هایی در کویت، سوریه، کانادا وکردستان عراق در خارج از کشور از جمله فعالیت های این هنرمند است.
نمایشگاه نقاشی استاد مهدی ضیاءالدینی تا 31 تیرجاری در گالری سوره پردیس سینمایی بهمن سنندج دایر بوده و در 2نوبت صبح و عصر پذیرای بازدید علاقمندان است.
انتهای پیام/م

برپایی نمایشگاهی با 42 اثر نقاشی از هنرمند کردستانی در سنندج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.