بهره وری از آب شور رودخانه گلو شور در شهرستان راور استان کرمان به عنوان قطب تولید آرتمیا با هدف تولید ۲۱۰۰ کیلوگرم سیست و ۳۰ تن بیومس آرتمیا مورد مطالعه قرار گرفت.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمد قنبری سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان راور گفت: در راستای استفاده بهینه از منابع آب شور این شهرستان با حضور معاون شیلات استان، مسئول آرتمیای شیلات ایران و متقاضی اجرا طرح، از رودخانه گلو شور راور بازدید به عمل آمد.

وی با بیان اینکه با بهره وری از منابع آب‌های شور غیر متعارف و اراضی لم یزرع منطقه در امر تولید آرتمیا می‌توان بهره برد، افزود: در راستای دستیابی به اهداف و برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه کشور و تامین بخشی از این نیاز‌ها توسط شهرستان راور و ایجاد اشتغال و تامین نیاز‌های فعالیت‌های آبزی پروری کشوربه این محصول استراتژیک و جلوگیری از خروج ارز و کارآفرینی در شهرستان با هدف ظرفیت تولید ۲۰۰۰ کیلوگرم سیست و ۳۰ تن بیومس آرتمیا رودخانه گلور مورد مطالعه و بازدید قرار گرفت.

کارشناس مسئول آرتمیای شیلات ایران ضمن بازدید از منطقه گلوشور ابراز امیدواری کرد که تاپایان برنامه ششم توسعه باید نیاز کشور به تامین سیست مورد نیاز فعالیت‌های آبزی پروری ووابستگی برای تامین این محصول باارزش از کشور‌های خارجی برطرف شود که در این زمینه باید پتانسیل‌های موجود در داخل کشور از جمله منبع آبی گلوشور شهرستان راور که باتوجه به شوری مناسب وسایر مزیت‌های طبیعی آن که مناسب پرورش این موجود باارزش است استفاده نمود.

وی ابزار امیدواری کرد: که باتوجه به درخواست صدور مجوز تولید سیست و بیومس آرتمیا در سطح ۵۰ هکتار با ظرفیت تولید ۲ تن سیست و ۳۰ تن بیومس در منطقه گلو شور بتوانیم گامی در جهت اشتغال وخودکفائی برداریم.

کارشناس مسئول آرتمیای شیلات ایران افزود: که آرتمیا، موجودی ظریف وکوچکی است از رده سخت پوستان که زندگی در آب‌های شور و بسیار شور عادت کرده و به دلیل عدم وجود جانوران شکارچی و رقبای غذایی درچنین محیط‌هایی با شرایط شور آبی سازش پیدا کرده و به صورت جمعیت‌های بسیار انبوه رشد وتکثیر می‌نماید وبه عنوان بهترین ماده غذایی برای پرورش انواع میگو‌ها و بچه ماهی وماهی‌های زینتی کاربرد دارد.
انتهای پیام/ی

راور، قطب تولید آرتیما می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار