فرماندار رودبار جنوب گفت: بیش از هزار و 400 نفر از ساکنان پنج روستا در رودبار جنوب ساماندهی می شوند.

ساماندهی هزار و 400 خانوار رودباری در راستای طرح امیدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ؛ عطا ناوکی، فرماندار رودبار جنوب با اشاره به اینکه 200 واحد مسکن روستایی در راستای اجرای فاز اول طرح امید وآبادی در رودبار جنوب کلنگ زنی شد، گفت: این طرح با حضور دبیر قرارگاه محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، معاون استاندار و جمعی از مدیران کل استان کرمان دیروز ساخت این تعداد از واحدهای مسکن روستایی شروع شد.


وی هدف این طرح را توانمندسازی روستاها عنوان کرد و افزود: این طرح با ساخت این تعداد واحد مسکونی شروع شده است و سعی داریم تا دیگر حوزه های بهداشتی، امنیتی ، آموزشی و رفاهی روستائیان را هم در این طرح لحاظ کنیم.


ناوکی تصریح کرد: با اجرای این طرح بیش از هزار و 400 نفر از ساکنان پنج روستای پیرخوشاب، پتکی، در راس، گاوچاران و کنج کسور ساماندهی خواهند شد.


وی با بیان اینکه تعداد هزار واحد مسکن روستایی دیگر در سایر روستاهای کمتر برخوردار جهت محرومیت زدایی احداث می شود؛ گفت: 50 درصد هزینه این پروژه توسط قرارگاه قدس جنوبشرق تامین و مابقی توسط بنیادمسکن انقلاب اسلامی محقق می شود.


وی اظهار کرد: با کمک و پشتیبانی استاندار کرمان و قرارگاه قدس جنوبشرق تلاش می کنیم تا زمینه محرومیت زدایی را در این شهرستان فراهم کنیم.


ناوکی افزود: این طرح باهدف کمک به معیشت خانواده ها و پویاسازی اقتصاد روستاها ایجاد شد که امید است تا تاثیر زیادی در اقتصاد این بخش از جامعه داشته باشد.


گفتنی است: طرح امید و آبادی روستایی به صورت تجمیع روستاها ابتکار استاندار کرمان بود که پس از بازدید سرزده استاندار در 22 آذرپارسال از روستای چاه ابراهیم و دیدار با اهالی این روستا، پس از عبور از مناطق سخت گذر از سوی استاندار کرمان مطرح و پس از مذاکرات و جلسات متعدد نهایتا در هجدهمین روز از تیر امسال به صورت رسمی کلید خورد و وارد فاز اجرایی شد.


انتهای پیام/س

 

ساماندهی هزار و 400 خانوار رودباری در راستای طرح امید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.