مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نیمه اول تیرماه مصرف آب شرب در شهرهای استان به ویژه یاسوج و مادوان حدود ۳۲ درصد رشد د اشته است.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ سیدعلی لدنی‌نژاد گفت: با توجه به افزایش روز افزون جمعیت این دو شهر و نیز ورود گردشگران به این شهرها در کنار مصرف آب برای آبیاری فضای سبز و کولرهای آبی شاهد افزایش محسوس مصرف آب در این مدت بوده‌ایم.

وی افزود: در حال حاضر مصرف آب شرب شهر یاسوج به عنوان مرکز استان تا مرز ۵۲ هزار مترمکعب در شبانه روز می رسد که نسبت به فصول سرد سال شاهد رشد ۳۲ درصدی هستیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مصرف منطقی و بهینه آب را بهترین راهکار برای کاهش اثرات تنش آبی در شهرهای استان از جمله یاسوج و مادوان دانست و گفت: این احساس مسئولیت در قبال جلوگیری از هدر رفت آب باید در میان شهروندان تقویت شود.

لدنی‌نژاد با اشاره به اینکه با آغاز فصل گرما و وارد مدار شدن کولرهای آبی مصرف آب شرب به صورت محسوسی افزایش می‌یابد افزود: کولرهای آبی به صورت میانگین تا ۱۰۰ لیتر آب در شبانه روز مصرف می‌کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۵۰ هزار مشترک آب و فاضلاب شهری وجود دارد که اگر حدود ۱۰۰هزار خانوار از کولر آبی استفاده کنند روزانه بیش از ۱۰ هزار مترمکعب آب به وسیله کولرهای آبی مصرف می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: شهروندان برای جلوگیری از هدر رفت آب و کاهش مصرف آب ضمن سرویس کردن مداوم کولرها برای جلوگیری از تبخیر آب نسبت به نصب سایبان روی کولرها نیز اقدام کنند.

لدنی نژاد تاکید کرد: شهروندان با رعایت روش‌های ساده در مصرف بهینه آب می‌توانند نسبت به نهادینه کردن فرهنگ مصرف بهینه آب در خانواده و جامعه کمک کنند.

انتهای پیام/ش

۵۲ هزار مترمکعب  آب در شبانه روز در کهگیلویه و بویراحمد مصرف  می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.