عضو شورای مدیریت حوزه های علمیه کشور گفت: دشمن درصدد تضعیف جایگاه روحانیان است تا حجت بودن قول و کلام علما و روحانیان را در بین مردم بی ارزش کنند.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛   آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری عضو شورای مدیریت حوزه های علمیه کشور صبح امروز در جمع مدیران و اساتید حوزه‌های علمیه آذربایجان غربی گفت: با توجه به جایگاه والای علما در بین آحاد جامعه تلاش دشمن این است که حجت بودن قول، کلام علما و روحانیان را در بین مردم بی‌ارزش کنند.

این نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سنجش رفتار علما توسط مردم، اظهار کرد: از نظر مردم اکثراً اخلاق علما از علم آن‌ها مهم‌تر است و در نظر مردم رفتار روحانیان تاثیر بیشتری دارد.

وی ضمن تاکید بر لزوم مراقبت روحانیان از اعمال خود، عنوان کرد: روحانیان باید توجه کنند در صورتی که عالمی بلغزد، موعظه آن عالم نیز از دل مردم می‌لغزد و چنین موعظه‌ای تاثیری بر مستمعین نخواهد داشت.

عضو شورای مدیریت حوزه‌های علمیه کشور تاکید کرد: این چه تعبیری است که یک روحانی عبای خود را تکان دهد و بگوید به من ربطی ندارد؛ روحانیان باید دغدغه‌مند مسائل کشور و مشکلات مردم باشند.

بوشهری افزود: بر اساس آیات قرآن کریم همه ما تحت‌نظر هستیم پیش از آنکه دستگاهی یا نهادی ما را زیر نظر گیرد در مقابل تمام اعمال‌مان در پیشگاه الهی پاسخگو هستیم و همواره باید در زندگی به این مسئله توجه کنیم.

نماینده مردم بوشهر در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر جایگاه طالبان علم اظهار کرد: پیامبر مکرم اسلام (ص) می‌فرمایند طالب علمی که جز برای رضای الهی در این وادی وارد نشده دارای امتیازاتی است که از جمله آن‌ها این است که فصلی از علم را جلو نمی برد مگر اینکه همان قدر خود را کوچک می‌بیند و تکبر را در خود کوچک می‌بیند.

وی ادامه داد: همچنین از ویژگی‌های طالب علم از دیدگاه پیامبر (ص) این است که در مقابل ذات اقدس الهی، خداترسی طالب علم نهادینه می‌شود و طلبه تا آنجا که می‌تواند در راه دین مجاهدت علمی می‌کند و به تعبیر پیامبر مکرم اسلام (ص) این چنین فردی حقش این است که در طلب علم باشد.

بوشهری عنوان کرد: کل زندگی در این دو آیه است که هرکس به اندازه مثقالی کار خیر انجام دهد و یا کار شری کند حتی به اندازه مثقالی جزای آن را می‌بیند و نیازی نیست که سالیان زیادی درس بخواند تا عالم شد بلکه بنا بر روایتی از پیامبر اسلام (ص) کسی که این دو آیه را درک کرده بود را عالم خطاب کردند.

عضو شورای مدیریت حوزه‌های علمیه کشور با اشاره به اینکه روحانیان باید پیامبر (ص) را اسوه خود قرار دهند، تصریح کرد: اخلاق پیامبر (ص) اخلاق قرآن بود و دائم در حال تفکر بوده‌اند و لحظه‌ای آرامش نداشتند و در فکر امت بودند؛ ایشان کارهای خوب را تحسین می‌کردند و پای کار ارزشمند می‌ایستادند و ناهنجاری‌های جامعه را تقبیح کرده و از بین می‌بردند؛ همچنین بی‌تکلف بودند و کمکشان به جامعه زیاد بود؛ نسبت به تمام مسلمانان مهربان بودند.

این عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد از انقلاب روحانیت بیشتر مورد آزمایش قرار گرفته‌اند چرا که در این دوران مناصب و پست‌های زیادی در اختیارشان قرار گرفته است و باید بیشتر در اعمال خود مراقبت کنند.

وی گفت: علامه طباطبایی در آخر عمر خود به شخصی که از ایشان توصیه‌ای جهت عمل کردن به آن درخواست کرده بود، به مراقبه و محاسبه توصیه کرده‌اند؛ ما باید در اعمال‌مان بیشتر مراقبت و محاسبه را مدنظر قرار دهیم.

 

 

منبع: فارس

انتهای پیام/ی

 

اخلاق علما از علم آن‌ها مهم‌تر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.