رئیس اداره اجرایی زکات آذربایجان غربی گفت: این استان با جمع آوری ۲۱۰ میلیارد ریالی زکات، رتبه نخست را در بین استان های ۳۱ گانه کشور در سال گذشته کسب کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام جابر شوقی در نخستین جلسه شورای زکات اداره کل جهاد کشاورزی آذربایجان غربی افزود: زکات جمع آوری شده در سال گذشته ۴۰ میلیارد ریال بیشتر از پیش بینی ابتدای سال بود که این امر مورد تقدیر مقامات کشوری نیز قرار گرفت.

وی اضافه کرد: همراهی کشاورزان از جمله مهمترین عوامل رسیدن به این موفقیت در سال گذشته بود که امیدوار هستیم این امر در سال جاری نیز تداوم یابد.

وی اظهار کرد: برای سال جاری نیز جمع آوری ۲۴۰ میلیارد ریال زکات در آذربایجان غربی پیش بینی شده که در صدد هستیم تا پایان سال به این میزان و حتی بیش از آن دست یابیم.

وی ادامه داد: بهترین شیوه ترویج فرهنگ زکات، تبلیغ چهره به چهره است که روحانیون در این زمینه نقش بسزایی دارند.

رئیس اداره اجرایی زکات آذربایجان غربی تاکید کرد: در صورتی که همه مسئولان و دست‌اندرکاران در کشور و استان نسبت به مساله زکات توجه بیشتری داشته باشند، بسیاری از مشکلات اجتماعی و اقتصادی جامعه قابل رفع است.

مسئول نمایندگی، ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی هم در این جلسه با اشاره به تاکید ویژه به موضوع زکات در آیات قرآن کریم گفت: کلمه زکات ۲۷ بار در قرآن کریم ذکر شده و در بسیاری از آیات، کلمه زکات در کنار نماز آمده است.

حجت الاسلام سید حامد ساجدی نژاد افزود: تاکید به موضوع زکات در آموزه‌های اسلامی نشان از جایگاه این فریضه در کاهش مشکلات اقتصادی و حتی مفاسد اجتماعی دارد.

آذربایجان غربی همواره از استان‌های پیشرو در موضوع جمع آوری زکات در کشور بوده و در سال‌های اخیر صد‌ها میلیارد ریال زکات در استان جمع آوری شده است.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.