دادستان کل ویژه روحانیت کشور گفت: اثر گذارترین جریان بر امت اسلامی و مردم روحانیون هستند و دشمن نیز این موضوع را قبول دارد چرا که این قشر مورد نقشه دشمنان هستند.

  به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی دادستان کل ویژه روحانیت کشور دیشب در جمع روحانیون آذربایجان غربی، اظهار داشت: اثرگذارترین جریان بر امت اسلامی و مردم روحانیان هستند، آیا ممکن است که این اثرگذارترین قشر مورد نقشه دشمن نباشند؟ دشمنان هم می‌دانند که این قشر اثرگذار هستند و برای آن‌ها نقشه کشیده‌اند.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: علم به عقاید و باورهای دینی، دانش نسبت به احکام بایدها و نبایدها، علم نسبت به اخلاق فاضله و کریمه را پیامبر مکرم اسلام علم دانسته‌اند.

دادستان کل ویژه روحانیت به ویژگی‌های فقیه از دیدگاه حضرت علی (ع) اشاره کرد و افزود : به تعبیر حضرت علی (ع) فقیه کسی است که فقه و علم در سرشت و جان او نشسته باشد، همان طور که می‌بینیم امام خمینی (ره) تمام زندگی‌اش جلوه کاملی از کلمه فقیه به تمام معنی است.

وی با اشاره فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص مشخصه‌ یک روحانی سیاسی، چنین بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری روحانی سیاسی کسی است که بداند نیاز زمانش چیست و متناسب با نیازها نقش‌آفرینی کند و این موضوع همان نیاز شناسی زمان می‌باشد.

رئیسی ادامه داد: نمونه‌ بارز چنین روحانی در خطه آذربایجان غربی، مبارز نستوه شیخ غلامرضا حسنی است که خداوند او را حفظ کند، این روحانی عالی قدر زمانی‌که گروه‌های ضدانقلاب شهرهای مختلف آذربایجان غربی را مورد هجوم قرار دادند، با رشادت سلاح به دست گرفت و با آن‌ها مبارزه کرد و با ایثار از میهن خود دفاع کرد زمانی که در میهن نیاز به ایستادن و مقاومت بود.

دادستان کل ویژه روحانیت اظهار کرد: هشدار مقام معظم رهبری در مورد سند 2030 بسیار دلسوزانه و به موقع بود چرا که پذیرفتن این سند به معنی تعطیلی داوطلبانه سند ملی مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی خودمان است.

* سازش به مراتب خطرناک‌تر از چالش است

رئیسی اعلام کرد: برخی در کشور معتقد هستند که باید از چالش‌ها دور شد ولی باید دانست که سازش به مراتب خطرناک‌تر از چالش است.
تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: آخوند، عالم، ماموستا و روحانیت عالی قدر اگر درد آشنای جامعه باشد و متناسب با نیاز جامعه اظهار علم و دانش کند، جزو روشنفکران جامعه هستند، یعنی منورالفکرهایی که پیشتاز حرکت اجتماعی هستند باید زودتر از دیگران نسبته به هرگونه انحراف و لغزش هشدار دهند.

وی با طرح این پرسش که آتش به اختیاری که آقا فرمودند معنی آن چیست، عنوان کرد: این سخن قرآن و نبی اکرم (ص) است امر به معروف و نهی از منکر، آتش به اختیار یعنی یک انسان متعهد باید احساس مسئولیت داشته باشد اگر نداشته باشد یعنی هرچه در اطراف می‌گذرد، هیچ! فقط به دنبال این باشد که مخالف آن حرفی نزند بله این شخص محترم می‌ماند ولی اظهار علم و احساس مسئولیت چه می‌شود؟

* اگر در امر به معروف و نهی از منکر حب و بغض باشد اسمش حال‌گیری می‌شود

دادستان ویژه روحانیت در جمع روحانیان آذربایجان غربی گفت: امر به معروف و نهی از منکر نباید با حب و بغض شخصی باشد اگر بود اسمش حال‌گیری است نه امر به معروف و نهی از منکر، آمر به معروف باید نسبت به معروف و منکر شناخت داشته باشد، در این صورت خلیفه‌ الهی بر روی زمین خواهد بود.

رئیسی افزود: روحانیت در جامعه ما به عنوان یک مرکز و مرجع است که نگاه مردم به آن‌ها است، نگاه مردم به ائمه جمعه‌ای‌ست که بعد از نماز جمعه خطبه چه می‌گویند.

وی تصریح کرد: شخصیت مقام معظم رهبری را در شبکه‌های ماهواره‌ای و خارجی بایکوت می‌کنند چراکه می‌ترسند سخن حق ایشان منتشر شود، چراکه سخنان رهبری تأثیر گذار است در شرایط امروز اهالی رسانه وظیفه سنگینی دارند.

دادستان کل ویژه روحانیت اعلام کرد: مسائلی که مربوط به روحانیان است و می‌توان در محاکم دیگری مطرح شود مثل دعاوی حقوقی روحانیون می‌بایست در محاکم معمولی مطرح شود و از ارجاع آن پرونده ها به دادستانی ویژه روحانیت خودداری شود.

رئیسی با تاکید بر نقش پیشگیری دادستانی ویژه روجانیت، خاطرنشان کرد: آگاهی دادن به علما از نزدیک شدن خناثان بر اعهده تمام آن‌هایی است که در این کسوت هستند و مراجعی که در این حیطه مسئولیت دارند نیز باید هشدارهای لازم جهت پیشگیری را بدهند.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: کلیدواژه نفوذ را امام خمینی (ره) هم گوشزد کرده‌اند و مقام معظم رهبری نیز بارها تذکر داده‌اند و باید بدان توجه ویژه‌ داشت.

 

 

منبع: فارس
انتهای پیام /ی

 

روحانیون اثرگذارترین قشر جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.